Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Våra favoriter "igen"

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Jag skulle gärna se att denna funktion omarbetas lite. Samma bilder dyker ju upp massor av gånger. Är detta tanken eller blir det bara så? Det är väl nån form av auto-funktion som väljer ut bilder utifrån några kriterier om jag har förstått det rätt.

Det hade varit underbart med en funktion som gör att samma bild inte dyker upp om och om igen. Missförstå mig inte, den får gärna dyka upp flera gånger men inte med korta intervaller.

Kanske hade det varit bättre med en statisk funktion och som inte uppdateras bara för att man refreshar fönstret (eller det kanske den inte gör ?). Utan alla ser samma två bilder tills slumpgeneratorn väljer ut nya. Kanske en gång per dygn vore lagom. Nu genereras väl bilderna betydligt oftare.

Som vanligt, hjärna ---> skrivelse direkt utan mellanhänder. Så ni får gnälla på mig om det är obegripligt. =)

/Dennis

Startsidan är ju cachad på servern och autogenereras om då och då. Har för mig att Christer sagt att den görs om var femte minut, men det kan vara andra intervaller.

Vad skulle man vinna på att generera om den mer sällan menar du? Då skulle man ju se samma bilder ännu fler gånger.

hehe, Jovisst skulle man se dessa bilder ännu fler gånger om man är en högfrekvent besökare men det känns som man ändå ser samma bilder gång på gång, trots slumpgeneratorn som väljer nya bilder ofta.

Hade kanske varit roligare om ni aktivt letar upp 2 bilder några gånger i veckan som ni känner WOW! vilken bild. Men det kanske är en för hög arbetsbelastning.

Det kanske bara stör personer/mig som besökt sidan tiotusentals gånger under en lång tid. Då räcker inte slumpgeneratorns framtåg utan en statisk "Kolla vilka bilder vi gillar denna veckan"-funktion hade kanske varit mer lämplig. Då blir dessutom urvalet mer personligt.

urbano skrev:
Byt ut en av "våra favoriter" mot "bildväljarens" bilder. Då blir det ju automatiskt mer rotation och fler bilder att titta på!
exakt! bra idé.
just nu sitter jag nämligen och funderar på vad bildväljaren annars är bra för... (nån får gärna förklara)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto