Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vågig och vobblig drönarvideo

Produkter
(logga in för att koppla)

StinaLinnea

Ny medlem
Hej,
Jag har fått problem med drönarmaterial som blir vågigt och vobbligt vilket inte har hänt tidigare. Filmar med en Phantom 4 Pro V2.0 i 4K. Allt material blir inte vobbligt så jag kan inte se vad felet skulle vara.
Går detta att åtgärda i efterhand?
Alla tips tas tacksamt emot.

Jag har en likadan drönare o den pajjade gimbalen på i somras. Låter gimbalen på din? står den o skakar o hamnar snett? Min kunde funka en kort sund sedan spåradeden uroch började krångla. Har för mig att jag fick varningar bland på att gimbalen är overheat osv.
Skickade den till dji i holland tror jag. tog knappt två veckor o kostade inte speciellt mycket.
Dom filmerna jag fick från min gick inte att åtgärda.

Nej, det verkar inte vara något fel på gimbalen, vad jag kan se, och jag har aldrig kraschat med drönaren.
Det behövs ev. en IMU-kalibrering, har jag förstått. Har aldrig gjort det tidigare eftersom man inte fått några notiser om det och det inte nämns i manualen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar