Zion
Aktiv medlem
Har nu efter mycket om och men bestämt mig för vilken modell jag ska köpa; Minolta Dynax 5. Jag hittade ett kanonerbjudande på denna kamera på www.scandinavianphoto.se. Likaså gjorde min vän, vilken redan har beställt och mottagit sitt exemplar. Problemet var att kameran inte funkade. Det blinkade error på displayen. Vid supportkontakt meddelades att det förmodligen hade blivit ett elektroniskt överslag, tips om hur det kunde åtgärdas, om detta inte fungerade skulle kameran återlämmnas och ny skulle skickas. Support-mannen sade också att han hade samma problem med sin Dynax 5 och fick således åtgärda det. Jag blir naturligtvis lite nervös och undrar om man vågar beställa en sådan. Jag betvivlar att scandinavianphoto.se skulle vara opålitliga eller något sådant (fast helt säker kan man kanske inte vara), så det måste ha med själva kameran att göra. I och med att två exemplar från en och samma plats var fabrikatsfel på undrar man ju om slumpen helt enkelt har spelat ett spratt eller om det är en "problem-kamera".