Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Våga köpa Sony A55

Produkter
(logga in för att koppla)

Haxxel

Ny medlem
Hej, jag plåtar för närvarande med en Sony Alpha 300, är nöjd med det mesta förutom avsaknad av filmfunktion, skitlångsam burst, hög brusighet vid hög iso och lite så.

Jag är väldigt intresserad av att filma, men saknar videofunktion på 300an. Jag funderar därför på att gräva i sparkontot (är fattig student) och låta min kamrat köpa en Sony A55 åt mig i USA.

Den skulle då kosta mig ca 5000kr vilket är ett bra pris med inget jag vill göra mig av med i onödan.

Jag har inte ens sett mig om på andra märken för att slippa köpa nya objektiv och tillbehör, även resten av familjen plåtar med alphor och jag kan alltså låna tillbehör och linser av dem.
Men frågan är om det är värt att köpa en A55, den verkar härlig att ha att göra med men jag vill inte att den ska vara för simpel, jag behöver inte 6000 funktioner som hjälper nybörjaren, jag vill ha 6000 funktioner som ger bra resultat.

En kollega på sommarjobbet sa att jag borde vänta, för att eftersom det är sonys första DSLR (eller SLT som det heter) med filmfunktion och transparent spegel, alltså barnsjukdommar i ny teknik.

Vad är er åsikt?
Slå till! Det är bra grejer!
Akta dig den är värdelös!
eller kanske
Du borde vänta tills nästa generation kommer!

Tack på förhand //
Axel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.