gholen
Aktiv medlem
Jag ligger i köptankar för en ny fotoryggsäck. Ryggsäck är ett ganska självklart då jag är en sån där som ALLTID tar med mig kameran.
Jag vill kunna packa den för lätta dagsturer, men även kunna packa den på ett smidigt och lättåtkomligt sätt för när jag jobbar som funktionär på festivaler.
Det jag vill packa i den är:
Canon 5D med monterad Sigma 50mm F1.4
Canon EZ 540 + extra batterier
Offcord.
Canon AE-1 med FD 50mm
Filmrullar.
tre extra batterier till min 5D, 1 extra till min AE.
4 minneskort (i etui)
Tröja, extra strumpor, powerbars, första hjälpen, gaffa och eltejp, kniv, vattenflaska (utanpå), anteckningsbok, plastpåsar, buntband, pennor, blåsbälg, plånbok, handskar (arbetshandskar).
Regnskydd är mer eller mindre ett krav, då man ofta sitter öppet.
Detta kommer att bäras ryggen under många timmar, då mina festivaljobb är ganska rörliga och roliga, men som sagt, det ska kunna bäras i flera timmar utan att det känns i axlar, rygg och nacke.
Vad har ni för förslag och egna erfarenheter? Jag har en budget på ca 1200 kr, men det är max. Väskan ska köpas in lagom till juni.
Jag vill kunna packa den för lätta dagsturer, men även kunna packa den på ett smidigt och lättåtkomligt sätt för när jag jobbar som funktionär på festivaler.
Det jag vill packa i den är:
Canon 5D med monterad Sigma 50mm F1.4
Canon EZ 540 + extra batterier
Offcord.
Canon AE-1 med FD 50mm
Filmrullar.
tre extra batterier till min 5D, 1 extra till min AE.
4 minneskort (i etui)
Tröja, extra strumpor, powerbars, första hjälpen, gaffa och eltejp, kniv, vattenflaska (utanpå), anteckningsbok, plastpåsar, buntband, pennor, blåsbälg, plånbok, handskar (arbetshandskar).
Regnskydd är mer eller mindre ett krav, då man ofta sitter öppet.
Detta kommer att bäras ryggen under många timmar, då mina festivaljobb är ganska rörliga och roliga, men som sagt, det ska kunna bäras i flera timmar utan att det känns i axlar, rygg och nacke.
Vad har ni för förslag och egna erfarenheter? Jag har en budget på ca 1200 kr, men det är max. Väskan ska köpas in lagom till juni.