Annons

Väska

Produkter
(logga in för att koppla)

Wohlfie

Aktiv medlem
Har nyligen skaffa ett stort objektiv sigma 150-500
Och visst man fick en liten väska för denna som skydd.

Men undrar finns det väskor som tar detta objektiv samt 3-4 mindre objektiv.

Det jag skulle vilja få ner i väskan är följande.

Kameran
50mm nikon
18-105mm nikon
macro 40mm macro nikon
2 batterier med laddare.
Extra minnes kort.
Trådlös enhet Wu-1
Linser ca 10 st
Rengörings kit
Blixt 2 st en fast och en trådlös.
Monopoder. hänga på sidan av väskan.. typ

Vet att det kommer bli en tung väska men oftast så springer jag inte omkring så mycket.. utan är på ett ställe. Så vore kanon om man kunde ha allt på samma plats och få med allt med.

Någon som har tips på väska om det nu finns så stora väskor:)
 
Vet inte vad det är för typ av väska du är ute efter men jag använder rullväska och ryggsäck

Rullväska.
Think Tank Airport International™ V 2.0 Rolling Camera Bag, uppfyller måttkraven för handbagage på internationellt flyg. Däremot är det ju lätt att lasta den så att man överstiger viktgränser för handbagage.
http://www.thinktankphoto.com/products/airport-international-v2-roller-camera-bag.aspx

Just nu bestyckad med 400/2.8, 70-200/2.8, 24-70/2.8, 1 Pro hus, speedlite och batterier och 13,3" ultrabook.

Ryggsäck.
Tamrac Expedition 8X
http://www.tamrac.com/products/expedition8x/
Brukar få i, 70-200/2.8, 24-70/2.8, 16-35/2.8, 120-300/2.8, 2 Pro hus, Pocket Wizards, speedlite och batterier och 13,3" ultrabook. Blir tungt att bära men det går.

Vad jag väljer beror på tillfället och vid t ex friidrott kan det hända att både rullväska och ryggsäck får åka med.
 
Tamrac Expedition 8X såg intressant ut.. verkar kunna rymma en hel del.

Finns det fler såna som alternativ?
Har kolla runt lite hitta något märke som heter lowepro.
 
Hitta denna också Adventure Icebreaker ryggsäck Large för 999kr
Dock så tycker jag den Tamrac Expedition 8X mer rejäl ut,, men 2200kr billigast jag hitta.
 
Tamrac Expedition 8X såg intressant ut.. verkar kunna rymma en hel del.

Finns det fler såna som alternativ?
Har kolla runt lite hitta något märke som heter lowepro.

Hej
Titta på F-Stops grejor .
Mycket bra kvalitet och du kan anpassa dom själv
eftersom dom har löstagbara inredningar.

Tommy
 
Jag har även en Adventure Icebreaker medium men tycker att mellanväggarna är alldeles för mjuka och sladdriga i den.
 
Jag kör med 4 st typ attacheväskor med skummgummi som jag tar med mig på fotosessionerna.
En väska med blixtar, trådutlösa, en med kablar, batterier, lampor etc och 2 st kamera+objektiv.
Dock har man en väska som man kan packa för småtripper.
En enda jättestor väska för allt låter otympligt.

Hade bara en bild på telefonen. Så här ser kofferten ut i min bil när jag kör iväg till ett uppdrag.

/stefan
 

Bilagor

  • jkjk.jpg
    jkjk.jpg
    61.9 KB · Visningar: 33
F-Stops ser intressant ut men hittar ingen återförsäljare..

Vet inte om det finns någon återförsäljare i Sverige.
Eftersom jag bor i Hong Kong köper jag mina väskor där men har också beställt via F-Stops hemsida.
Finns lite personer i Sverige som har F-stop. sök under Köpråd så hittar du lite kommentarer.
Själv har jag en Loka och Ando, har även köpt lite objektiv väskor och jag är helnöjd med väskorna.
Jag var i Nepal nyligen och packade ner Lokan i resväskan sedan tog jag bara insatsen (ICU) som handbagage fungerade perfekt och handbagaget bliv ju 1,5 kg lättare
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.