Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska typ crumpler , timbukt2 för kamera + ibook?

Produkter
(logga in för att koppla)

billyskate

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag är på jakt efter en väska liknande crumpler eller timbukt2 där jag får plats med min ibook 14" + min 300d eller snart 20d + Canon 50mm 1.8 + tamron 28-75mm 2.8 + 70-200 2.8L + blixt å lite sladdar..

Finns det nån som är så rymlig och inte kostar allt för mycket?

MVH Billy
 
Jag har en Crumpler december Quarter och i den får jag lätt ned kamera och tre 2,8-zoomar (varav en monterad), en bärbar dator (upp till 17"), blixt, kabel, batterier, m.m. Allt väldigt bra skyddat samt med snabb och enkel åtkomsst. Fungerar kanonbra.
 
Tänkte lyfta den här tråden och ställa en till fråga.. Jag har tänkt efter lite och kom på att jag inte kommer att behöva ha med mig ibooken så ofta med tanke på att jag har 1,5GB minneskort.

Finns det någon bra väska för 1-2 Hus (20d + 300d) , canon 50mm 1.8 , tamron 28-75 , canon 70-200 2.8L + extra utrymme för sigma blixt , minnes kort och liknande ..


MVH Billy
 
Problem

Jag har en längre tid haft problem att hitta en vettig, liten och smidig kameraväska att ha med sig för dagsturer i skogen, naturen, med båten, på stan etc. Har testat ett flertal "topladdade" modeller, som jag hängt snett bakpå ryggen (vilket nästan är ett måste då jag har en rätt ivrig riesen schnauser med mig som oftast.

Till häromdagen har jag använt en LowePro Topload Zoom rezo 20, vilket faktiskt är riktigt värdelös i mitt tycke liksom alla liknande modeller. Jag är inte så mycket för en ryggsäck på ryggen. Crumpler har en del schyssta "messenger" väskor, men oftast runt prislappen 1000kr.

Hur som helst fann vad jag precis vad jag letade efter på ebay häromveckan, och den damp ner häromdagen och jag är otroligt nöjd. En "messengerbag", med invändigt möblerbara väggar, den sitter tajt mot ryggen, nätt och lätt, tjockt vaderad. Jag rymmer kameran plus lite tillbehör.

Den är även snygg, och skriker inte att du bär på en dyr kamera.

Pris 5usd +4usd i frakt, splitterny, hittade den över ebay "CAMERA Bag Shoulder MESSENGER Pack".

Ett tips bara, från hobbyfotograf som kännt att Pro väskorna är för mycket, och standard är skräp och inte vill lägga ut 1000kr på en väska.
 

Bilagor

  • a0_1_b.jpg
    a0_1_b.jpg
    11.6 KB · Visningar: 281
När vi ändå pratar om mitt nya favoritmärke tänkte jag bara upplysa om den specialutgåva som Crumpler gjort tillsammans med Canon, i begränsad upplaga.
I Canon-färger, med logga och funkar perfekt till 350d med extra objektiv.
Vet inte om den finns i Sverige, men kostade AUS $40
 

Bilagor

  • crumpler-canon.jpg
    crumpler-canon.jpg
    13.8 KB · Visningar: 239
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.