Annons

Väska till systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Davz00r

Aktiv medlem
Tja, har kollat runt lite på olika sidor och försöker komma fram till vad jag ska köpa för kameraväska. Jag vill ha en som det får plats både kamera, normallångt objektiv och en blixt i. Är även bra om man får plats med batteriladdare etc.

Jag vet verkligen inte vad jag ska köpa, kan någon ge mig ett tips, måste ha köpt en senast imorn ska på sportlov och vill kunna ta med mig kameran ut i backen.

alltså:
Vilken modell/märke?
Vart får man den för billigast pris?
Vad rekommenderar du?

Mvh David.

Jag har en Lowepro Rezo 190 AW som jag är mycket nöjd med. Där får jag plats med huset, 3 objektiv, blixt och massa andra saker. Jag kan verkligen rekommendera Lowepro, mycket bra väskor! Någon av dom mindre modellerna i Rezo-serien skulle nog passa bra för det du vill få plats med. Själv köpte jag min hos Cyberphoto, du kan få en av dom mindre för runt 500:- tror jag...

Lycka till med valet!

Jag har en Lowepro Slingshot som jag tycker funkar bra. Får plats med kamera, blixt, objektiv, laddare mm. Dock är objektivet bara 18-70, men jag tror det finns en större modell av väskan som ska få plats med större objektiv.

Jag har en Lowepro Nove 2 AW. I den får jag ner: ett hus, normalzoom, telezoom och blixt samt lite andra småprylar som minneskort och dyl. Känner dock att det inte skulle skadat med en lite större väska så man kan få ner något utöver bara fotoprylarna.

Väskor och damm.

Jag har 2 Lowepro och 1 Tamrac väska. Det som irriterar mej med Lowepro:arna är tyget innvändig. Det lite ruffiga tyget slits av och får en statisk laddning som fester på utrustningen. Specielt när det setter sej på bakre objektivlock är det ett problem som lätt ender med damm på sensoren.
Annars är Lowepro supra; men tömmas och dammsuga dom ofta måsste man. Tamrac-innrädningen är bättre i så måte.
/Erik J

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar