Annons

Väska till Olympus PEN PL1 samt 3 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

transalp-01

Aktiv medlem
Jag har letat efter en väska som rymmer min Olympus Pen PL1, 14-42, 40-150 och 45/1,8. Gärna med plats för ett pannkakaobjektiv också.

Helt plötslig funkar inte mina tidigare 5 gamla kameraväskor! Jag har en Tamrac slingshot där jag tidigare hade en EOS 450D och Sigma 17-70. Där får jag nu plats med ovan samt ett Holga objektiv och ändå är det 4 cm luft överst i väskan.

Alla väskor jag har tittat på som rymmer ovan är för höga! Det blir mycket luft ovanför utrustningen hur jag än packar. Är det någon som känner till någon väska för spegellösa systemkameror där man även för plats med 2-3 extra objektiv?
 
Domke F-5XB

Domke F-5XB är den väskan som jag kör. Liten men rymmer väldigt mycket i förhållande till sin storlek. Tre + ett fack under dragkedjan dessutom två små fack på utsidan. Har ungefär den utrustningen som du har och det fungerar perfekt.
 
Domke F-5XB är den väskan som jag kör. Liten men rymmer väldigt mycket i förhållande till sin storlek. Tre + ett fack under dragkedjan dessutom två små fack på utsidan. Har ungefär den utrustningen som du har och det fungerar perfekt.

Tack för tipset! Den hade jag helt missat! Verkar klart intressant, lite dyr men hittade den på ebay (Hong Kong) för 650:-.

Hittade även Think Thank Retrospective 5 men ingen som har den hemma till bra pris inte ens någon på ebay.
 
Hittade även Think Thank Retrospective 5 men ingen som har den hemma till bra pris inte ens någon på ebay.

Jag har en Retrospective 5 till min Olympus OM-D och jag är jättenöjd! Kameran är nu med hela tiden, i en snygg väska som mer ser ut som en messenger bag än en kameraväska.

Beroende på hur du bygger utrymmena i den så kan du garanterat få i det du önskar. Massor med smarta fack.

Men ja, lite pricy är den...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.