ANNONS
Annons

Väska till E-1 med objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

lamotte

Aktiv medlem
Jag har nyss beställt en E-1 med 50-200mm objektivt och undrar nu vad för väska som denna kombination går ner i (ska helst vara en axelremsväska o ej en ryggsäck)?

Just nu har jag en Lowepro Nova 1, och där får min nuvarande E-500 + 40-150mm precis plats på höjden men när jag får den större E-1an och det större objektivt så lär ju denna väska inte räcka långt. Jag har tittat lite på Nova 3 som är lite högre, men vet inte om den kommer att räcka.

Vad har alla ni E-1 ägare för väska? och vilka objektiv får ni plats med (alltså när de är monterade på kameran)?

Jag har ingen E-1, men har kikat på möjligheten att stuva utrustningen, antingen i en som du skriver, i en större LowePro Nova 3 AW, en CompuTrecker AW, eller en Stealth 200 AW. Dessutom att komplettera min nuvarande TLZ Mini med en TLZ2 & Bröstsele/AdapterStraps, för just 4x TeleZoomen.

P.S. Du kommer att gilla ZD 50-200/F2.8-3.5. Den är helt fantastisk till porträtt, men även till makro.

Hej Sebastian!

Jag har en Nova 3 och i den ryms inte E-1 med 50-200 objektivet monterat, men det går bra att ha 14-54 monterat och 50-200 och en blixt bredvid kameran.

Ska man bara ha med sig kameran och 14-54 eller liknande mindre objektiv så är Nova 1 som du redan har perfekt.

Jag har kikat runt lite mer idag och det verkar vara svårt att hitta en axelremsväska som sväljer en 50-200 monterad på en E-1, tyvärr. Återstår att se om det blir till att skaffa en mindre ryggsäck eller om det helt enkelt får gå att inte ha det stora objektivet monterat på kameran i väskan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar