Annons

Väska till blixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick

Aktiv medlem
Någon som har provat att bygga en väska till blixtarna själv? Jag har lessnat på den där jädra korven till väska som jag har och funderar på att försöka byta.

Jag har tittat på lite resväskor men känner mig lite tveksam till att de pallar vikten.

2st kompaktblixtar, batteri(helst), kablar, softbox, paraply, reflektor, raster ska helst få plats. Stativen får gärna få plast också eller att man spänna fast dem utanpå.

Budget är väl ungefär 1500-2000, sen kan man lika gärna köpa en färdig väska.

Vart hittar man väggar och mellanväggar lösa?

Mvh
Maverick

Hej!
Jag har i närtid brottats med samma fråga. Jag kollade upp alla möjliga färdiga väskor, inklusive hårda för att kunna stå/sitta på den. Min tanke var just det att ha all ljusutrustning inkl stativ i den för att kunna ha med sig ETT kolli.
Jag hittade ingen lösning som var tillräcklig billig eller tillräcklig lätt.
Efter någon veckas research har det slutat med att jag har blixtar/skyport/grids/filter/kablar i en gammal kameraväska. Den väskan tillsammans med stativ, paraplyer, softboxar och reflektor ligger nu i en Fjällräven duffelbag med bärremmar.

För min del funkar det toppen!

När jag sydde min fotoryggsäck, gjorde jag mellanväggar genom att sy in bitar av liggunderlag i tyg, där jag lämnade kanter som jag klädde med kardborrband. Funka finfint.

Lycka till!
/Andreas

Tack!

Det där med liggunderlag har jag också funderat på. Däremot är det inte ett alternativ att släpa grejerna på ryggen. Min blixtutrustning väger nog iaf uppåt 20kg om inte mer och sen tillkommer kameraprylarna. Så väska med hjul är det som gäller.

Har som sagt kikat på en del resväskor men börjat tvivla på att de håller för vikten.

Mvh
Maverick

Det finns flera profilsystem för att bygga egna transportemballage. De flesta är i aluminium och accepterar plywood eller plåt som sidomaterial. Fråga mr Google eller sök på Fula Sidorna.

Väskor för musik- o scenutrustning brukar åtminstone klara tunga vikter.
Vet inte om det kan vara ett spår att följa.

Fast fraktpris på 150 kr gör att Thomann är ett schysst ställe att handla ifrån.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar