Annons

Väska till 30D+17-55/2.8+70-200/4.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Bro

Aktiv medlem
Hej!
Skall ut på långresa med denna utrustning och behöver väska att bära det i. Tacksam för tips.
Peter
 
LowePro Slingshot AW 200

Jag rekommenderar en Slingshot AW 200. Bekväm att bära, du kommer åt kameran snabbt och du kan ha objektiven monterade på kameran.

Det finns även utrymme för lite andra prylar. Den har även ett praktiskt regnskydd.
 
Håller med föregående talare i allt förutom att den är lätt att bära. Denna väska är riktigt hemsk att bära. Den är smidig och snabb att ta fram men den är verkligen inte skön på ryggen. Inte enligt mig i alla fall...
 
Jag har lillebror Slingshot 100AW som jag använde under 7 veckor i Australien och på NZ. Kanonskön och grymt smidig. Har även haft den under ett par veckors skidåkning.

På långresan hade jag med mig en 30D, 17-40 4L och 70-200 4L.
Inte mycket plats kvar, men plånbok och solglasögon eller min PD70X fick åxå plats.

Regnskyddet funkar rätt bra men det räckte inte till när vi hade heldagsregn på Franz Josef Glacier. Då var det bra att ha en plastpåse att dra över ryggsäcken.
 
Jag gillar Tamrac Velocity 9. Den rymmer väldigt mycket för sin storlek, speciellt om man hänger på ett par extra objektivväskor i hållarna på sidorna, men för 30D med 17-40 4L och 70-200 4L räcker det lugnt med bara väskan, kanske t o m en mindre modell.

Du hittar Tamrac Velocity under Tamrac Axel & Midieväskor hos http://www.aifo.se/shop/webshop.htm
 
Tack för svaren.
På grund av stöldrisken skulle jag helst vilja ha en väska som inte ser ut som en kameraväska.
Tacksam för tips.
 
LowePro Rover AW 2

1/ Behaglig att bära.
2/ Kunna få ner en 30D, 17-85, 50, 70-200, blixt och lite ombyte + dricka & liten matsäck.
3/ Allväderskyddad
4/ Ser inte ut som en kameraväska och i vilket fall ska den gå att säkra utan att den ser ut att vara skyddad. Tack vare 'flärpen' som skyddar dragkedjan så kan man sätta ett litet lås eller knyta lite avancerat. tillräckligt i folkmassor.


http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/allWeather/Rover_AW_II.aspx

Har haft den i ett halvår. Funkar klockrent.
 
slingshot 100 fick jag precis hem och den är verkligen riktigt underbar, mycket mindre än 200an också
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.