Annons

Väska som passar fullformat + objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

mKarusell

Medlem
Jag är på jakt efter en bra kameraväska som passar till en Canons fullformat med batterigrepp PÅ. Gärna att ett objektiv kan vara monterat ( vanligtvis ett 50mm ) och förslagsvis plats för minst två extra objektiv ( inga gigantiska gluggar utan storlekar omkring Canons 17-40mm ) och helst inte en ryggsäck. Tycker det är väldigt svårt att hitta en som passar mina behov så tänkte bara höra om någon annan har lite erfarenhet och tips :)

Jag har en sådan här: http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:3653657

Gillar den för att inte ser ut som en fotväska och kan användas för lite olika grejer. Hade med den som handbagae till Budapest sist ex. . Den är rätt snygg, bra kvalitet, den har många praktiska fickor, får in min 15 Mbp.. Köpte den i Norge för 3 år sedan för 1200 tror jag.

Minus är väl att man får ont i ryggen av att släppa på ett hus, blixt ,17-35 f. 2.8, 85mm, ev stativ och macbook efter ett tag. En fotoryggsäck är betydligt behagligare att bära. Men jag gillar den typen av väskor även om jag blir sne i ryggen och får springa till kiropraktorn sen ;-)

Lånar tråden lite.
Kan någon rekommendera en så lien väska som möjligt till FF med normalzoom, i mitt fall en D800 med 24-70 2,8.
Någon rekommenderade en väska som var utdragbar i en annan tråd om jag inte minns fel så en 70-200 kunde få plats.
Den behöver inte ha plats för batterigrepp, smidighet prioriteras.
Hade en sådan väska till min gamla D90 men den är alldeles för liten nu..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar