Annons

Väska med gott om utrymme för övrig packning

Produkter
(logga in för att koppla)

KaniJonas

Aktiv medlem
Hej letar efter en väska som uppfyller dessa krav. har just nu en lowepro slingshot, men den har för lite extra-utrymme.

Runt 8l extra packutrymme (för kläder, mat osv)
Rum för kamerahus + 4 objektiv (Samyang 14mm, Tamron 28-75, Tamron 90 macro, Nikon 70-300), varav ett är fäst på kamerahuset.
Regnskydd av något slag.
Stativhållare
Band för att fästa t.ex. en sovsäck är en fördel men inte helt nödvändigt.
Stor fördel (men inte absolut nödvändigt) om jag kan ta loss kamera-delen av väskan och lämna resten ifall jag t.ex. vill ut på en kort fototur.

Det där låter mest som en större ryggsäck med en kameraväska istoppad, resten av utrymmet går till kläder, mat osv...

Mvh,
Richard

Tack för tipset Frode, smart med ett block i en ryggsäck med frontfack! Tyvärr är ryggsäcken lite för dyr för mig just nu. Men kanske kan hitta en billigare eller sälja min gamla

Rovermodellerna ser också bra ut. Ser ut som att dom gjort övrigt-facket onödigt smalt, men annars väldigt bra.

Tar gärna emot fler tips!

Tack för tipset Billingen!

Det är precis sånt utrymme jag vill ha för mat och kläder! Blir så mycket rymligare när väggarna inte är fodrade.
Kamerautrymmet är kanske aningen för litet men man alltid sätta ett objektiv i stora facket. Har du testat den själv? Vad tycker du i så fall?

Tack för tipset Billingen!

Det är precis sånt utrymme jag vill ha för mat och kläder! Blir så mycket rymligare när väggarna inte är fodrade.
Kamerautrymmet är kanske aningen för litet men man alltid sätta ett objektiv i stora facket. Har du testat den själv? Vad tycker du i så fall?

Nej jag har inte testat eller ens klämt på den ännu. Men när jag såg den annonseras så kände jag att detta var en typ av rygga jag har letat efter. Ifall du köper måste du lägga ut en recension här!

Ser bra ut Henrik! Vet du vad som är skillnaden på en primus minimum och en compuprimus? Vad jag sett är de rätt lika, men minimum är betydligt billigare.

Verkar

vara storleken och att den mindre inte har datorfack.
Jag gillar datorfacket då jag ofta har regnkläder och liknande där. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar