Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väska för vardagen

Produkter
(logga in för att koppla)

Samuelelel

Aktiv medlem
Hej!

Håller på att kollar runt lite efter en axelväska man kan ha med lite överallt - exempelvis när man åker till jobbet. Med andra ord är just själva foto-delen av väskan inte särskilt viktig. Mitt enda kräv är att jag kan få ner A300'an (med monterat BG) och normalzoomen (17-50 eller 28-70) eller fasta femtian på.

Utöver kameran skulle det vara bra att ibland kunna få ner laptop och lite andra smågrejer - en extra tröja, matlådan osv.

Har försökt hitta någon passande väska och har kollat lite på National Geo's axelväska och det verkar vara något i den stilen jag söker!

Någon som har några fler förslag?

Mvh
Samuel

Hej själv!

Jag har sedan ett tag en Lowe Pro Classified 160, som jag är riktigt nöjd med och som jag sett även andra gillar. Bl a för att den inte direkt lyser fotoväska, har inbyggt regnskydd och skyddade småfack. Den finns i en större modell med laptopfack :

http://www.cyberphoto.se/lowepro/540035305stuffed.jpg

Den kanske kan vara något? Det är inte den billigaste men håller hög klass.

mvh/Sven

Hej!

Håller på att kollar runt lite efter en axelväska man kan ha med lite överallt - exempelvis när man åker till jobbet. Med andra ord är just själva foto-delen av väskan inte särskilt viktig. Mitt enda kräv är att jag kan få ner A300'an (med monterat BG) och normalzoomen (17-50 eller 28-70) eller fasta femtian på.

Utöver kameran skulle det vara bra att ibland kunna få ner laptop och lite andra smågrejer - en extra tröja, matlådan osv.

Har försökt hitta någon passande väska och har kollat lite på National Geo's axelväska och det verkar vara något i den stilen jag söker!

Någon som har några fler förslag?

Mvh
Samuel

ICA har en alldeles utmärkt axelväska, Swed National, tillverkad av Lundins Bag, Vetlanda, den finns i ljust konstmaterial, lagom diskret, med fackindelning, som du kan köpa till, allt får plats, ett kamerahus, några objektiv och en laptop.
Priset för axelväskan är relativt lågt, på grund av reklamsponsring från ICA.

Jag har också en LowePro classified 160 och kan verkligen rekommendera den!
Ska du ha laptop i så får du nog gå upp till någon av de större storlekarna, ex LowePro Classified 250 där det finns inbyggd laptopficka.
Men det är en rejäl och robust väska som känns lite mer alldaglig än många av dom andra.

Hej jag har en national geograpic.
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700148 Den medium varianten.

Gillar verkligen stilen på den.

mina minus -
Men min dator går inte in, (har en 15,4 tums)
Får inte plats så mycket mer än mina kamera grejer.
Värt att tänka på också att batterigreppet får plats på kameran, men då kan jag inte stänga locket till kamera facket.
De är som ett fack där du har kameran som du kan flytta i väskan. (Du kan se den i nedersta bilden på cyberphoto) Då får du inte plats med blixten som de visar där på bilden
Du kommer inte att ha plats för så mycket mer än kameran om du har den med dig tror ja.
Inget riktigt regnskydd. (Men jag tror den tål en heldel väta)

Jag hade planerat de då jag köpte denna, för jag ville inte ha den största, jag gillar storleken på denna.

Mina + Otroligt häftig väska, jag gillar en verkligen.
Jag har bara kamera grejer i den,
men de är en blixt (Sb-600)
Två lösa objektiv (för tillfället såhär)
Fast 85 1,8
18-200 vr
Kamera Nikon D80 med batterigrepp och monterat 17-55 objektiv.

De är det stora facket. Har ju ändå lite utrymme i datorfacket.
Sen finns de ju både ytterfack med dragkedja och två yttersta facken med bara kardborre.

Just nu funkar den ena av dom med dragkedja som bärare av motljusskydd. =)

De är dyra väskor... men jag har fått för mig att man kan ha dom länge och väl.

Lycka till med funderandet.. =) / Christoffer

Jag har National Geographics mellanstora Explorer-väska (http://shop.nationalgeographic.com/product/199/4747/121.html), och den funkar utmärkt att ha en Nikon D300 med normalobjektiv (men inte så mycket längre än så, kamerafacket är lite smalt) och en zoom (18-70) i. Då får jag plats med lite småsaker också. Ska man ha tröjor, lunchboxar och annat får man nog köpa den största... De har dock fördelen att de är både snygga och inte ser ut som kameraväskor :).

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto