Annons

Väska för lite färre grejor

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag söker en väska för lite mindre behov och har siktat in mig på Thin Tank Retrospective 20. Jag har idag en Lowe Pro Stealth Reporter 650 AW som jag kallar för "frysboxen" - den rymmer allt! Oftast behöver jag dock bara ett hus samt en normalzoom, en telezoom och en blixt med mig. Frågan är om det funkar med en 70-200 2,8 monterad på huset i Think Tank R20? Jag vill inte vara tvungen att byta glugg för att kunna stänga väskan. Andra alternativ som kan vara lämpliga? Jag vill inte heller ha en större väska än nödvändigt. Kollade på mod 30 av samma serie men då är två av tre mått nästan lika stora som frysboxen, och det är inget alternativ.
 
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av väskan du länkar till, men vill råda dig att prova innan du köper. Det är i mitt tycke nästan omöjligt att helt förutspå hur en väska kommer vara att använda innan man faktiskt provat den.
 
Funderade också på det, men nu ska jag se mig omkringifall jag kan hitta en axelväska som är avsedd sm ja....axelväska och själv sätta dit vaddering.

/Stefan
 
Jag har den väskan och det funkar alldeles utmärkt. Bara du vänder motljusskyddet så får det plats. Plus att du har plats till två skapligt stora objektiv till, eller ett objektiv + blixt.

Grymt skön väska att gå och bära på också...
 
Jag var förbi Scandinavian Photo i Bankeryd under semestern och klämde lite på 30:an. Jag gillade att den gav intrycket av en ganska mjuk och "alldaglig" väska, men var ändå hyfsat styv och skyddande.
 
Det enda störande med Think Tank Retrospective serien är de där flikarna/flärparna eller vad man skall kalla dem som sitter vid öppningen. Motsjusskyddet tar som sagt var i dessa varje gång man försöker att ta ut objektivet. Sedan så gillar jag inte ett löst regnskydd, hellre ett integrerat som man inte kan tappa bort. Men där är ju åsikterna olika förståss.

Var och klämde och testade denna väska på Scandinavian Photo för inte allt för länge sedan.
Sedan så kan ju åsikterna gå isär en aning gällande just kardborrelåsning eller snäpplåsning för locket på väskan.

Om du kan så åk förbi någon butik och testa dig fram. Själv så blev det en Lowepro Stealth reporter D300 AW, men den klarar inte ett 70-200 f2.8 monterat på kameran. I och med att jag inte har det objektivet så fungerar det för mig. Och skulle jag skaffa det så kan man ha det brevid i väskan.

Fast som sagt, det är en balans mellan storlek på väskan och vad man vill att den skall rymma. Think Tank är snyggast helt klart, men känns inte som den mest funktionella. Samtidigt så är den ju en av de bäsata kompromisserna ändå. Har du tittat på Think Tank Urban Disguise 35 v2.0?

/ Stolpe
 
Senast ändrad:
Nu har jag kollat lite på Tank Urban Disguise 35 v2.0 och den verkar vara ett shysst alternativ. Tack för tipset!
 
Lowepro har ju en Pro Messenger väska på gång som ser ut som en kopia av Retrospective serien. Den kan ju vara ett alternativ.

Nu när jag slutligen skaffade ett 70-200 så blev det ändå en Retrospecitve 20 för min del. Verkar också som om de där flikarna jag störde mig på var förbättrade på den väskan jag köpte för nu fastnade de inte. Däremot så fastnar ibland motljusskyddet lite på kardborrbandet till fickan för blixt när man ska dra upp objektivet ibland. Men för övrigt så är jag helnöjd med väskan.
Min Stealth Reporter D300 är nu till salu så att säga.

http://products.lowepro.com/product/Pro-Messenger-180-AW,2285,20.htm


/ Stolpe
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.