Annons

väska för D70 & AFs 70-200mm zoomen + konverter

Produkter
(logga in för att koppla)

Emeleus

Aktiv medlem
Jag letar efter ljus och lykta efter en väska som passar ovanstående kit. Jag skulle vilja ha en enkel praktisk hellst toppmatad typ Lowepro Toploader 75 AW ( http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=279328&is=REG )men några centimeter längre.

Ovanstående fungerar faktiskt med 70-200 zoomen men jag skulle vilja få in den monterad med en 1,7X konverter också.

Dessa telezoomväskor är anpassade till 80-200mm zoomen och tyvärr är ju 70-200 mm zoomen flera cm längre.

Jag vill kunna ta med mig zoompaketet utan att behöva packa hela ryggsäcken.

Finns det någon som har några bra tips så vore jag mycket mycket tacksam.

Jag missade otroligt fina vitsvanshjortar igår! :-((

Tjenare!

Har haft precis samma problem som dig och letat överallt efter en bra väska som sväljer min d70 med monterat 70-200VR.
Hittade en Crumpler Company Embarrassment på SP när dom hade utförsäljning på Crumpler.
I den får jag plats med d70´n och 70-200 i toppfacket liggandes (borde funka med en 1.7x konverter på oxå men den buktar kanske lite då) och i botten facket har jag mitt 105/2.8 micro och kitgluggen plus en sb-800 och då finns det lite plats kvar.
Stabil väska som är skön att ha över axeln.

Var även inne på en Tamrac Velocity 9 men det fanns inte å få tag i här i gbg.

Ja! Nu har jag köpt Lowepro Toploader 75 AW till kitet och jag är nöjd med väskan! Jag får faktiskt ner VR-linsen med en 1,7X telekonverter monterad på min D70 utan att det drar i blixtlåset. Jag får dessutom i extrabatteri, laddare & div annat smått & gott.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto