martin84
Medlem
Hej och tack för insläpp! Nu till min fråga, eller har två egentligen. Jag har en Sony A7 (första varianten) med en Samyang 1.5 50mm glugg som jag köpte av en kompis för nåt år sen för att filma lite natur och i skidbacken. På det stora hela är jag nöjd men man vill ju alltid uppgradera sig. Som jag förstått så har jag ingen större glädje (videomässigt) att byta till A7 II, men med A7 III får jag iaf 4k som uppgradering. Är det värt ca. 20.000? Förstår att det är en omöjlig fråga för er andra.... vill nog bara bli övertalad.
Men iallafall, jag gillar Sony och kommer bra överens med kameran. Finns det något bättre alternativ för video för mig (vill kunna fota ibland också men inte det primära) i samma prisklass som A7 III?
Och slutligen, vad är rimligt att begära för min A7 med Samyang 50mm T1.5 AS UMC på blocket eller liknande? Fint skick utan några märkbara repor eller liknande.
Men iallafall, jag gillar Sony och kommer bra överens med kameran. Finns det något bättre alternativ för video för mig (vill kunna fota ibland också men inte det primära) i samma prisklass som A7 III?
Och slutligen, vad är rimligt att begära för min A7 med Samyang 50mm T1.5 AS UMC på blocket eller liknande? Fint skick utan några märkbara repor eller liknande.