Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Världsgaranti på 580EX? Tacksam för snabbt svar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gardell

Aktiv medlem
Hej!

Har sökt runt som en tok, både här och överallt, men inte riktigt hittat svaret på min fråga - är det världsgaranti på 580EX? Alla säger olika..

Den ska isåfall inhandlas på B&H Photo Video. Jag läste nåt om "World Wide Warraty System" på garantisedeln men det säger mig inte så mycket.. Ringde just till Canon Helpdesk och fick prata med nån slö kille.. Han sa att det inte var världsgaranti, utan "kontinentalgaranti" och att den endast kommer gälla i USA. Har även mailat B&H men inte fått nåt svar.. Är lite kris då kompisen som ska sköta köpet åker i morgon..

Tacksam för svar.
 
Bara för att redogöra:
Jag mailade och ringde B&H Photo Video. Via telefon uppgav en kille att det endast var USA-garanti. Via mailen var det en som uppgav att det var World Wide-garanti. Inom samma företag! Helt otroligt att de kan säga olika. Jag mailade åter och han bekräftade att det var World Wide-garanti och att killen i telefonen sagt fel och behövde bli " re-trained", jag sa också att Canon Sweden hade sagt att det inte var World Wide, men enligt honom, eftersom att det var det, så om Canon Sweden skulle strula så kunde man genom B&H och Canon USA "tvinga" Canon Sverige att åtgärda det ev. felet.
Så, nu har jag skickat med pengar och min kompis ska fråga i affären och verkligen höra sig för.. Men det är ju lustigt att alla ska säga olika.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.