Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värdering

Produkter
(logga in för att koppla)

hiimhm

Medlem
Hej!

Jag sitter på en Pentax K-100d Super med dels "original" objektivet 18-55 och ett Pentax smc FAJ 75-300. Har gjort 11 000 exponeringar. Har ganska noll koll på vad det kan vara värt och när jag försökte jämföra med blocket och köp/sälj här på sidan fann jag ingenting. Finns även originalkartonger kvar om det skulle vara till nöje för eventuell köpare.

Vad tycker ni kan vara ett rimligt pris att efterfråga för det här paketet?

Svårt att säga, men en sex år gammal kamera som inte var så himla het på marknaden ens när den var ny tror jag är svårt att få mer än kanske nån tusenlapp för, och det är nog objektiven som står för den större delen av värdet.

Hej!

Jag sitter på en Pentax K-100d Super med dels "original" objektivet 18-55 och ett Pentax smc FAJ 75-300. Har gjort 11 000 exponeringar. Har ganska noll koll på vad det kan vara värt och när jag försökte jämföra med blocket och köp/sälj här på sidan fann jag ingenting. Finns även originalkartonger kvar om det skulle vara till nöje för eventuell köpare.

Vad tycker ni kan vara ett rimligt pris att efterfråga för det här paketet?

Tradera är stället att sälja objekt som detta när man inte vet vad man ska sätta för pris. Du kan alltid använda en livlina och sätta ett lägsta pris om du är rädd att den går för billigt.

Skulle nog också tro att Tradera är bästa tipset att sälja grejorna på.
(Sälj telezoomen separat)
En gissning borde vara:
Kamerahus + kitzoom (18-55) runt 750-1000 :-
Telezoomen (75-300) runt 500-750 :-
(Lite beroende på skick m.m)

Har fær mig att den ær ganska kænslig før IR ljus.
Så du kan beålla den och prova med ett IR filter.
Men stativ behøvs nog ændå.
Tror IR kænsligheten har med CCD sesorn att gøra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar