Annons

Värdering: Mamiya/sekor 500TL + fem objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinHenricsson

Avslutat medlemskap
Säljråd egentligen men ingen annons!

Gammal Mamiya/sekor 500TL + 5 objektiv (bl.a Tokina 400mm tele)

Vad kan det vara värt? Kameran är i nyskick (pedant pappa).

Jag kan NOLL om kameror men min avlidne pappa var en entusiast. Prylarna har inget emotionellt värde för mig.

Värdet är tämligen lågt om man inte råkar hitta någon som samlar just på såna grejer.

En del av objektiven kan ha lite högre värde beroende på fabrikat och typ, Exempelvis Pentax Takumar-objektiv är fortfarande efterfrågade. men rent allmänt finns oftast inte längre mycket bruksvärde i sådana prylar sedan det digitala helt har slagit igenom.

Kanske du kan få lite mer handfast värdering om du talar om precis vilka prylar det är.

Värdet är tämligen lågt om man inte råkar hitta någon som samlar just på såna grejer.

En del av objektiven kan ha lite högre värde beroende på fabrikat och typ, Exempelvis Pentax Takumar-objektiv är fortfarande efterfrågade. men rent allmänt finns oftast inte längre mycket bruksvärde i sådana prylar sedan det digitala helt har slagit igenom.

Kanske du kan få lite mer handfast värdering om du talar om precis vilka prylar det är.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag får nog instämma, det finns gott om sådana hus för ett par hundralappar på eBay. Objektiven behöver vi detaljerad info om för att kunna ge några gissningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kropp
Alla filmkameror är värda "några hundralappar" idag.
Förutom Leica, Hasselblad och "riktiga antikviteter".

Tack för input.

Objektiven är:
Tokina 400mm 1:56
Chinon (multi coated) 135mm 1:28
Prinz Galaxy 135mm 1:35
Tokina 28mm 1:28
Mamaiya 50mm 1:2

Bild:
http://www.ladda-upp.se/bilder/hjabxjgusxoqo/

Alla var i läderväskor/fördral. Inte en repa (inkl huset).

Objektiven är:
Tokina 400mm 1:56
Chinon (multi coated) 135mm 1:28
Prinz Galaxy 135mm 1:35
Tokina 28mm 1:28
Mamaiya 50mm 1:2

Bild:
http://www.ladda-upp.se/bilder/hjabxjgusxoqo/

Alla var i läderväskor/fördral. Inte en repa (inkl huset).

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto