Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Värde på 350D-paket?

Produkter
(logga in för att koppla)

oskarrr

Aktiv medlem
Har märkt att jag inte använder min systemkamera så särskilt mycket och funderar därför på om jag ska sälja den eller ej. Har dock ingen aning om värdet på utrustningen så innan jag bestämmer mig för om jag över huvudtaget ska sälja iväg grejerna tänkte jag kolla om det är någon som vet ett ungefärligt pris på den utrustning jag har? (OBS! Detta är alltså inte någon säljannons utan mer en liten undran)

Det jag har är (inköpsdatum efter)
CANON EOS 350D KAMERAHUS, 2006-05-26
SIGMA 17-70 OBJEKTIV + UV-FILTER, 2006-05-26
CANON EF 50 f/1,8 II + UV-FILTER, 2006-09-02
SANDISK COMPACT FLASH 1 GB ULTRA 2, 2006-06-02
SANDISK COMPACT FLASH 256 MB
VIKING COMPACT FLASH 256 MB
LOWEPRO NOVA 1AW

Allt är i fint skick och är fullt fungerande. Kvitto finns på alla grejer som är märkta med datum. Har även kvar alla kartonger, manualer, etc. som har följt med vid köp.

Så, vad tror ni? Är det möjligt att få drygt 7 000:- eller är det för mycket begärt? Grejerna är ju inte direkt mycket använda heller men å andra sidan har ju 400d kommit...Vore väldigt tacksam för svar!
 
En liten undran bara, vad är det du saknar hos 350D som 400D har?

Sedan måste du ju inte sälja tillbehören bara för att du uppgraderar kameran. Se annonssidorna så ser du aktuell prisnivå på kameran.
 
ogren skrev:
En liten undran bara, vad är det du saknar hos 350D som 400D har?

Sedan måste du ju inte sälja tillbehören bara för att du uppgraderar kameran. Se annonssidorna så ser du aktuell prisnivå på kameran.

Jag har inga som helst planer på att köpa en 400d! Det jag menade var att eftersom Canon har släppt 400D så kanske det gör att efterfrågan på en 350d går ner (de flesta vill ju köpa "det senaste") Själv ser jag ingen som helst mening med att byta från 350d till 400d!

Jag har kollat runt på begagnat-sidor men det tycks inte vara någon som säljer 350d + Sigma 17-70. Är ju en ganska stor skillnad i värde på att sälja med kitobjektivet.
 
Karlsson skrev:
För att vinstoptimera bör du nog splitta paketet och sälja var för sig! Om än lite mer bestyr...

Hmm, okej. Så du menar att jag ska dela upp det i:
- kamerahus (med minneskort antar jag?)
- sigma 17-70
- canon 50?

Ja kanske det. Är väl värt ett försök. Vad jag förstår så sjunker inte objektiv lika mycket i värde som kamerahus gör?
 
Kanske köra kamerahus + 50 ihop och Sigmat för sig.

50:n är ju av någon anledning glödhet och kan göra 350-huset intressant, vilket jag märkte när jag sålde mitt 350.
Minneskort och väska kan väl vara bra att skicka med där.

En del påstår att det är lättare att sälja via Tradera.
 
Karlsson skrev:
Kanske köra kamerahus + 50 ihop och Sigmat för sig.

50:n är ju av någon anledning glödhet och kan göra 350-huset intressant, vilket jag märkte när jag sålde mitt 350.
Minneskort och väska kan väl vara bra att skicka med där.

En del påstår att det är lättare att sälja via Tradera.

Okej! Tack så mycket för dina tips. Får fundera vidare på hur jag ska göra. Hur mycket fick du för ditt 350d-paket då?
 
oskarrr skrev:
Okej! Tack så mycket för dina tips. Får fundera vidare på hur jag ska göra. Hur mycket fick du för ditt 350d-paket då?

6500:- för 350D, EF50 1.8II, Lowepro D-Res 50AW, Hoya HMC UV (0) 52mm samt 256MB Sandisk minneskort den 28 augusti ifjol. Ingick fri frakt.
 
Karlsson skrev:
6500:- för 350D, EF50 1.8II, Lowepro D-Res 50AW, Hoya HMC UV (0) 52mm samt 256MB Sandisk minneskort den 28 augusti ifjol. Ingick fri frakt.

Oj! Det var ju grymt bra betalt. Är ju visserligen ett halvår sedan men ändå.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.