Annons

Värd att köpa Wu-1a

Produkter
(logga in för att koppla)

zosma

Aktiv medlem
Funderar på wu-1a, men vet inte om det ger mer värde jämförd med fjärrutlösare. Det som jag skulle använda den till är att styra kameran. Är inte så intresserat av att få bilderna till mobilen, eller att ladda upp dem på sociala medier.
Som jag fattar det, så kan man inte ändra så mycket på inställningar. Man ser bilden på telefonen/surfplattan. Men sen att man kan inte göra annat än trycka på knappen och ta bilden.
Det som jag läst är att bilden sen laddas upp på telefonen. Men det är nåt som jag inte vill, eftersom det tar bara extra tid.

Så är den värd att köpa för 450 kronor, jämförd med det här https://www.netonnet.se/art/foto/ti...dersson-slrremotecontrolforcanon/166283.9036/ som jag har nu?

Funderar på wu-1a, men vet inte om det ger mer värde jämförd med fjärrutlösare. Det som jag skulle använda den till är att styra kameran. Är inte så intresserat av att få bilderna till mobilen, eller att ladda upp dem på sociala medier.
Som jag fattar det, så kan man inte ändra så mycket på inställningar. Man ser bilden på telefonen/surfplattan. Men sen att man kan inte göra annat än trycka på knappen och ta bilden.
Det som jag läst är att bilden sen laddas upp på telefonen. Men det är nåt som jag inte vill, eftersom det tar bara extra tid.

Så är den värd att köpa för 450 kronor, jämförd med det här https://www.netonnet.se/art/foto/ti...dersson-slrremotecontrolforcanon/166283.9036/ som jag har nu?

Det går att välja fokuspunkt genom att peka på skärmen. Det tycker jag är den största behållningen med WiFi-appen. I övrigt går det inte att ställa in så mycket. Jag har för mig att bilden sparas på minneskortet också om ett sådant sitter i.

Jag köpte min för att kunna använda min D7100 på en fotomast, men det har hittills inte blivit mer än några testbilder. Som jag ser det så har den tre fördelar jämfört med en vanlig IR-utlösare.
1) Man ser vad man siktar på
2) Det går att sätta fokuspunkt
3) Batterierna i IR-utlösaren brukar alltid vara slut när man behöver den.

Det går att välja fokuspunkt genom att peka på skärmen. Det tycker jag är den största behållningen med WiFi-appen. I övrigt går det inte att ställa in så mycket. Jag har för mig att bilden sparas på minneskortet också om ett sådant sitter i.

Jag köpte min för att kunna använda min D7100 på en fotomast, men det har hittills inte blivit mer än några testbilder. Som jag ser det så har den tre fördelar jämfört med en vanlig IR-utlösare.
1) Man ser vad man siktar på
2) Det går att sätta fokuspunkt
3) Batterierna i IR-utlösaren brukar alltid vara slut när man behöver den.

Hjälper inte för nr 1 och 2, men för nummer 3 så kan jag varmt rekommendera denna (trots att jag har WiFi): https://www.dustinhome.se/product/5010235436/mc-dc2

Får fundera lite hur jag ska göra. Det som är fördel är ju att man ser bilden på mobilskärmen, vilket man inte gör på en fjärrutlösare. Och det är ju inga stora pengar heller.

Funderade just om det var bara appen som begränsade eller hårdvaran.

En sak som jag inte var nöjd med min fjärrutlösare, var att när jag hade tagit bilden, om jag ska ta igen, så fick jag gå till kameran och ställa om den igen, för fjärrutlösaren. Möjligt att det är någon inställning jag missad. Men jag kunde inte ta flera bilder i sträck utan att gå till kameran. Tog bilderna med 2 sek. fördröjning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar