Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Väntad höjning på nya Sigma 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns inte att köpa det. Jag står i kö hos CP. Det kommer (förhoppningsvis) vecka 26-27.
Men, jag inte helt bestämt mig för det, mot ett annat, billigare alternativ.
 
Hmm.. Vad är det som tar sån tid?

Beställa från US el UK då kanske? Fördelaktikt om man får det tullfritt men har väl sina nackdelar vid rep el likn.
 
Totto15 skrev:
Hmm.. Vad är det som tar sån tid?

Beställa från US el UK då kanske? Fördelaktikt om man får det tullfritt men har väl sina nackdelar vid rep el likn.
För en vecka sedan fanns inte en enda annons i utlandet om just Macrovarianten. Så, de hjälper inte att försöka beställa från utlandet. Jag tror det är samma fenomen som med Nikkor 18-200. För tidig annonsering att skruva upp stämmningarna.
 
Funderar på att byta upp mig till detta, men har inte bestämt mig. handlar om en del pengar när man är student å allt...
 
macgunde skrev:
Funderar på att byta upp mig till detta, men har inte bestämt mig. handlar om en del pengar när man är student å allt...
Jag funderar på ett billigare alternativ: Tamron 90/2,8 Macro + den billigare Sigma 70-300 APO för tele. Måste bestämma mig snart.
/Fred
 
Undrar när man kan köpa macron billigare än icke-macron här i Finland åtminstone.

På verkkokauppa.com:
APO 70-200mm F2.8 EX DG MACRO HSM - 899.90€ (~8380kr)
APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM - 959.90€ (~8940kr)

Vad beror detta på måntro?
 
Nej, inte inhandlat än men bara av den anledningen att det inte finns att köpa och precis som Fredrik skrev finns det inte att köpa uti vida världen för i så fall hade det varit lockande, dock föredrar jag att köpa mina saker från svenska butiker

på cyberphoto står jag redan sedan länge som i kö (nr 1) så nu är det bara att vänta och jag har ett manfrotto monopod som redan står redo

om det finns någon som hittat tester med objektivet så får ni gärna posta länkar, det vore riktigt intressant men än så länge går jag på det faktum att det tidigare var grymt bra och förhoppningar på att det Sigma säger kommer infrias
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.