Annons

Vänlig själ i Borås med omnejd sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Pippo

Aktiv medlem
Hej.

Har efter en viss tid utan kamera (sålde min 300d för någon månad sedan) införskaffat en begagnad 10d. Kameran damp ned bra mycket snabbare än vad jag kunnat räkna med, varför jag fn sitter helt utan gluggar. Några sådana kommer att införskaffas den närmsta tiden, men eftersom kameran är köpt begagnad skulle det ändå, för sinnesfridens skull, kännas bäst att snarast möjligt kontrollera att allt fungerar som det ska.

Min fråga till er lyder således:

Finns det någon vänlig själ i Boråstrakten som skulle kunna tänka sig att ta några testbilder med min kamera, alternativt låna ut ngn glugg (måhända det sämsta ni kan hitta i väskan) för en timme eller två? De enda i min bekantskapskrets som har dslr kör med Nikon och är således ej till ngn hjälp.

Någon?

Med vänlig hälsning,

Pierre
 
Tyvärr, jag har bara nikon annars hade du gärna fått låna en glugg.... w
 
Borde väl inte vara så svårt att få testköra en beggad glugg hos Donalds. Om de har någon inne...
 
Hej David.

Ska kolla mailen så snart jag kommer hem efter jobbet, adressen går nämligen dit...

Tack tack!
 
David M:

Nja, känns ju inte helt schysst att testa en glugg där jag inte har för avsikt att köpa. Dessutom brukar de inte ha några beg. canongluggar inne (om man går efter hemsidan dvs).
 
De tjänar väl ganska mycket på att bli din favoritfotobutik? Att låna ut en begagnad glugg kostar inget men kan ge mycket.
 
Förstår din poäng. Har dock inga som helst planer på några större inköp där då priset i regel skiljer sig avsevärt från de större nätbutikerna. I dagsläget får min rådande ekonomi stå över den extra service man kan få genom inköp lokalt. Det skall dock tilläggas att de varit jättetrevliga det fåtal ggr jag varit där.
 
Skulle nog kunna hjälpa dig om det inte löst sig.

Hör av dig isf.

//jns
 
Uppdatering:

Efter en stunds experimenterande ikväll med lånad glugg har jag kommit fram till att allt verkar fungera som det ska. Tack alla ni som erbjudit er hjälp, framförallt Jens, David och Johan.

Kul att det finns snälla människor här i världen också!

Tack!


/Pierre
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.