Annons

Välkomna till Skutberget 8/7!

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Ja, att det är dags för en träff igen har redan några enats om och med tanke på att wfs fått flera nya medlemmar sedan något hände senast hoppas vi på att ännu fler kan och vill dricka kaffe, plåta och ha några trevliga timmars wfs-träff nu.

Plats vi träffas på.. Tänkte skriva stugan, men sist jag försökte mig på en vägbeskrivning dit lyckades noll stycken. Trots att beskrivningen var världsbäst;) Därför kanske vi ska göra annorlunda nu?

Typ till att jag ställer mig på höger sida mitt emot den röda ladan utefter Bomstadvägen vid CaravanClubskylten där en väg på motsatt sida går mot Skutbertgets camping kl.16? Där vinkar jag in er i skogen så ni får korsa elljusspåret och parkera vid första stugan ni ser. En röd med tokslitna fönster (som ska bytas,) bergstomt och vita knutar. Låter det som en ok lösning?

Alla är välkomna, gamla som nya med eller utan barn, respektive eller andra ev. påhäng. Men för att veta hur många koppar kaffe jag ska slå på samt hur många bilar jag ska vinka in är det topp om ni talar om i tråden ifall ni kommer.

Hoppas vi ses då!
 
Senast ändrad:
Kul att ni är på:)

Och Martin, du är på rätt väg, men inte tillräckligt långt mot skogen. Jag provade med nr 30 på Bomstadvägen (som stugan har enligt elräkningarna) men det vill inte synas på någon karta iaf, så därför dumpade jag och kluddade ut Bomstadvägen i blått. Sedan lät jag det blåa gå rakt in i skogen på något som inte alls ser ut som en bilväg, men där ni får köra. Rakt fram där markerade jag stugan med en röd ring.

Förra gången beskrev jag vägen så här:

"Vägbeskrivning:
Hmm, vart ska jag börja? Skutbergsmotet från E18 räcker va?
Där kör ni mot skutberget men inte ända fram till campingen utan tar av på Bomstadvägen. Några hundra meter fram på den finns en lada (numer verkstad) på vänster sida vid vägkorsningen mot campingen.
En stor ful gul skylt med blå text om Bomstadsbadet finns också där och precis mitt emot ladan och skylten går en barrig körbar stig in i skogen till höger. Den korsar elljuspåret och ca 100m rakt fram ligger stugan. En röd med vita knutar på bergstomt.

Det finns inte många stugor att förväxla med eftersom det är den första ni kommer till.

Låter lätt som en plätt att hitta va?;)

Skulle det köra sig kan ni ringa på min mobil. 070-975 40 52"

(Nr gäller än samt det där att det bara är att ringa om det kör sig.)
 

Bilagor

  • dump.gif
    dump.gif
    28.6 KB · Visningar: 349
Det är verkligen jättelätt att hitta (säger jag som varit vid stugan två gånger). Räknar i alla fall med att dyka upp den 8:e. Kör raka vägen och behöver antagligen inte vinkas in. :)
 
Kul att vi blir ett gäng:)

Ska försöka komma ihåg att fixa en bild på skyltarna där ni ska in i skogen i morgon, för så lätt som Hans påstår har det inte ens varit för han varje gång;) Inte första iaf om jag minns rätt..

Idag har jag använt mig av lite barnarbete för att röja gräs innan ni kommer och i morgon kanske de får jobba med att plåta skyltarna åt er. Jag latar mig mest här och någon vidare redigering på laptopen orkar jag inte heller bry mig i. Inte på skyltbilden i morgon heller, så färger bör ni bortse från både på barn och kommande skyltar alltså;)

Men det är iaf hit ni ska, till denna bergiga tomten..
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    98.3 KB · Visningar: 291
Tyvärr jobbar min sambo till kl 18.
Jag får fokusera på vår dotter istället för på Er eller något annat fint motiv. :)
Hade varit kul att träffas, men det blir väl fler träffar hoppas jag!
 
Riktigt små barn är visserligen inte alltid så lätt att jaga över klippor samtidigt som man fotograferar om det är annat än barnen man vill ha bilder på, men skulle du ändå vilja testa är naturligtvis din dotter också välkommen Leif. I stugan finns saft och leksaker för de flesta åldrar också om hon fikar fortare än andra.

Och så glömde jag plåta skyltarna, men det hinner jag nog på måndag.

Ska bli skitkul med träff igen:)

(och jo, hade jag sett bättre på laptopskärmen hade aldrig bilderna på barnarbetet kommit upp här. Friskare än de ser ut med den hudtonen är de faktiskt de där "arbetarna.")
 
Senast ändrad:
Ja men se här! Det ska ju bli helt OK fotoväder även för icketätade kameror i morgon om man ska tro SMHI:) Kanske ännu fler vill haka på nu?

Fast skyltarna vid infarten åker jag inte iväg och plåtar idag. Känner inte alls för att tillbringa dagen där i detta vädret.. Men just där ni ska in är det en gul trekantig skylt som visar raksträcka om jag minns rätt. Det är precis före där elljusspåret med styrkebanan korsas av Bomstadsvägen. Typ 20m före.. Där en gul skylt med texten Bomstadsbaden finns på motsatt sida.

Den som skulle få problem att hitta kan slå en pling på 070-9754052 så knallar jag ut till vägen och möter. Föreslår att ni noterar numret ifall att.
 

Bilagor

  • dump.gif
    dump.gif
    21.5 KB · Visningar: 236
Kul:)

Vartåt vill ni dra efter fikat då? Sist promenixade vi ju över klippor och efter sjön men skulle många vara sugna på mer typ natur eller så vet jag en otroligt fin plats någon km in i skogen i stället? Där finns ett vindskydd, en av de renaste bäckar jag sett i K-Ds kommun (nästan som en fjällbäck fast med fin sand på botten) tickor i mängder och en och annan rolig fågel brukar också synas. Fina träd i lite bauerlik miljö och massor av blåbär finns också.. Men skulle vi dra åt ett sådant håll behövs nog gummistövlar nu efter regnet. Vad är ni sugna på för motiv?

(Det blir inte smörgås till kaffet denna gången förresten. Jag satsar på att slänga ihop lite bullar, muffins eller dylikt i stället.)
 
Va!? Håller du med fika, Lotta? Då ska jag verkligen anstränga mig för att kunna komma :)

Vart vi går efter fikat spelar ingen större roll för mig. Ingen roll alls, faktiskt...

Och stövlar har jag med mig.
 
WFS) (Graylingman skrev:
Va!? Håller du med fika, Lotta?
Absolut! Av tre orsaker..

1. Jag brukar göra det när jag har gäster
2. Att baka är kul och hinner jag inte gör affären det också bra;)
3. Idag har jag utan tvekan gott och väl råd. Tack vare tips från bl.a. dig;)

Mig spelar det inte heller roll vart det bär. Och det räcker ju egentligen att bestämma vid kaffet också..
 
Förresten Hans, jag har lyckats låna ut min unge den tiden så ifall Marcus följer med kanske du bör undvika att säga att fler barn finns där också. Men han kan få saft i stället för kaffe iaf och en kamera lämpad för små händer kan han också få låna av mig (eller snarare Pontus) om han vill.
 
Jag kommer förstås! Viss reservation dock för att Marcus haft lite feber idag men han har varit pigg och det är bara feber, inget annat. Så jag kommer till 99%. Är det bara en km att gå till bäcken så klarar han säkert det också, trots att han har haft feber.

Marcus är en stor älskare av bulle och saft! :)

Fast det är ju jag med...
 
Jag håller både tummar och tår för att feben släpper! Annars kan han få låna en säng så får du satsa på blåvingarna i den orensade rabatten eller de ruggigt ovårdade fönstrena (som ska bytas) men som i nuläget passar i poolen "det glömda rummet" eller något;) Då hör du honom under tiden om han somnat och vaknar.. Usch, sjuklingar är det synd om. Hoppas för hans skull att han orkar alltså.
 
Förresten.. Det är ingen av er som kommer som råkar ha s/v 120-film på lager att sälja en rulle av?

(Butikerna här i länet är ju liksom inte så välsorterade längre och min kyl vad gäller sånt är tommare än jag trodde.)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.