Annons

Välja resmål, hjälp.

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Hade bestämt att inhämta lite färg innan sommarsäsongen här och jag vill naturligtvis kombinera inhämtandet av den med lite plåtande.. Första tanken var Kreta. Billigt och lätt att hitta bra bo men rätt trist fotomässigt va? Spanien, Gran Canaria och vanliga festresemål går bort. Likaså storstäder.

Resan ska ske mellan 30/5 och 5/6 och flygresan får som max ta 10h. En vild 7-åring som vill kunna både slappa i bra bo och bada ska med. Men vart? Tipsa mig.

Kreta röstar jag för..! (inte för att det är vackert utan för att jag är där då.. ;0)

Annars hade jag förespråkat nordafrika, är ju både solsäkert och spännande? Marocko eller Tunisien.

Grekiska fastlandet?

Kroatien eller Bulgarien har jag inte besökt själv men ska ju vara bra ur ett fotografiskt perspektiv.

Trevlig resa hur som!

Har du erfarenhet av barnpassning?;) Nädå, det var inte vad jag skulle prioritera ändå så.. Men du håller iaf med om att det inte är vackraste platsen? Vet du om fastlandet har mer att erbjuda med skapligt lugn ändå? Marocko kan ju vara en tanke annars. Eller kanske Egypten.

Kroatien har jag inbokat i slutet av september så det får vänta till då.

Tackar för tipsen och kollar upp nordafrika nu.
En trevlig resa och fina bilder önskar jag dig med!

Hej!

Jag har varit ganska mycket på Kreta och då den östra delen. Kreta är så vackert och finns härliga fotovyer om man bara ger sig en bit från dom vanliga turistställena. Tänk när jag var där dom två sista veckorna i maj ett år och fångade på kort berget Ida, med snö längst upp,, eller kvällsspeglingarna i den lilla sjön mitt i byn i staden Agios Nikolaus.

Så visst finns det vackra fotovyer på Kreta..

Jag skulle många gånger hellre valt Marocko än Egypten. Relativt lätt rest, bra väder och massa motiv! Inte rest med barn iofs men jag har fått uppfattningen att marockanerna är ganska barnglada..
Lite bildexempel:Marocko

Grekiska fastlandet är ju kanon! Inta samma turisttryck som på öarna, bra priser, god mat och barnvänligt.

lottawe skrev:
Har du erfarenhet av barnpassning?;) Nädå, det var inte vad jag skulle prioritera ändå så.. Men du håller iaf med om att det inte är vackraste platsen? Vet du om fastlandet har mer att erbjuda med skapligt lugn ändå? Marocko kan ju vara en tanke annars. Eller kanske Egypten.

Kroatien har jag inbokat i slutet av september så det får vänta till då.

Tackar för tipsen och kollar upp nordafrika nu.
En trevlig resa och fina bilder önskar jag dig med!

Marocko har jag varit i och det är fantastiskt, både ur semestersynpunkt och fotosynpunkt.
Det räcker att gå in på närmaste marknad och fota järnet bland alla häftiga kryddpelare, paljettsandaler, försäljare... det är magiskt :)

Rekommenderas varmt!

Tack för alla tips:)
Det ser dock ut att bli Kreta denna gången iaf för då får jag med syrran också och det kan ju va kul..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar