** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Välja MacBook Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hade bestämt mig för att köpa en MacBook Pro 15" på 2,5 GHz, 512 GB minne, och externt grafikkort. Men över natt så höjdes priset från 22 500 till 27 500 pga av att dollarn har gått upp utan att få någon mer prestanda. Det tog emot innan att lägga ut så mycket pengar och det känns inte bättre nu.

Planen var då att skippa min stationära, som fungerar bra, och bara köra på MacBook pron med externa skärmar, slippa köra på två plattformar och bara köra på en LR-katalog. Men nu har jag börjat fundera på om jag klarar mig på den "billigare" MacBook pron med 2,2 GHz, 256 GB minne och inget externt grafikkort som primärdator, men vet inte om det är dumsnålt att gå på den billigare varianten. Tanken har även slagit mig att köpa en MacBook Pro 13" istället, och ha kvar min stationära windowsburk.

Alla råd och synpunkter mottages tacksamt.

Personligen skulle jag aldrig köpa mer än 256 GB minne, speciellt när det är så stor prisskillnad. Behöver inte mer än så till programfiler mm. Resten kan man ha på extera diskar.

Skulle köpa 15" Retina med 256 gig och uppgradera till 2,5 GHz Quad-Core Intel Core i7. Då hamnar du på 23 095,00 kr och får en grym dator!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar