humlas
Ny medlem
Är en flitig MTB cyklist som gillar att ta kort under mina turer, kort inte filmer. I dag kör jag med en Richo WG-60 som ligger i ryggfickan och nyttjas flitigt men den levererar ofta bilder av bristande kvalitet. Svårt att fokusera, kan inte styra slutartiden, inte RAW osv.
Mina övriga kameror är en D800 och en Lumix GX80. Lumixen hade funkat utmärkt om den varit vädertätad, med ett 14/2,5 objektiv blir den lagom liten att passa i fickan.
Vill ha manuella inställningsmöjligheter och bilder i RAW. Typ en tät Richo GRIII hade varit perfekt. Det behöver inte vara helt vattentätt ska inte bada med den, men det kan bli ganska blött på ryggen.
Vad finns på marknaden, hittar ingen klockren?
Mina övriga kameror är en D800 och en Lumix GX80. Lumixen hade funkat utmärkt om den varit vädertätad, med ett 14/2,5 objektiv blir den lagom liten att passa i fickan.
Vill ha manuella inställningsmöjligheter och bilder i RAW. Typ en tät Richo GRIII hade varit perfekt. Det behöver inte vara helt vattentätt ska inte bada med den, men det kan bli ganska blött på ryggen.
Vad finns på marknaden, hittar ingen klockren?