Annons

Utställning.

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoné

Avslutat medlemskap
Frågade idagarna en vän om jag skulle kunna få hänga lite tavlor i hans motagnings väntrum (tandläkar motagning). Hade varit roligt att se vad man får för respons. Och kommer köra ett tema som jag vet att hans kunder kommer gilla.

Om det nu skulle gå längre, vi säger att en person vill köpa foton. Hur går jag då tillväga?

Kopierar upp en bild till honom och säljer den för ett pris jag själv tycker är lämpligt?

Finns det sen några regler om hur många kopior jag får sälja av samma bild?

Hade dock tänkt att sätta en limit på typ 5kopior per bild för att göra det lite roligare att köpa.

Priserna kommer vara obetydelserika typ "kopieringskostnad +symbolisk summa". Precis som man fick när man klippte mormor och morfars gräsmatta.

Vad bör jag tänka på?

Jag kan bara tala ur eget perspektiv... Men jag har skälv en utställning just nu, och där har jag ett par serier. (flera bilder som hör ihop) Och dom säljer jag endast tillsammans, och som unik serie. d.v.s. jag kommer inte att kopiera upp några fler bilder. detta gäller alla mina bilder jag ställer ut.
Jag anser att när jag har ställt ut bilderna, så är dom färdiga "konstverk" och precis som tavlor, så vill jag att dom ska vara unika!

Men det är jag det.

Jag skulle nog ta rätt bra betalt om det skulle vara en limiterad upplaga. i så fall är det en bra idé att sätta nummer på dom tex 1/25 eftersom kunden då vet att detta är nummer ett av tjugofem kopior och att det inte kommer att göras fler.

Greven

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar