Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utskriftsproblem Epson 2100 på Mac 10.3

Produkter
(logga in för att koppla)

Stina.D

Aktiv medlem
Hejsan!

Min 2100 har gått fint tills nu. Den började krångla igår.

Den sätter igång utskriften och sedan avbryts den utan att något kommer ut. Inga problem att skriva ut testutskrifter och ibland kan jag skriva ut en enkelt text från Textredigeraren, men In Design och FreeHnad är omöjliga.

Har testat alla olika inställningar och papper.
Laddat ner och ominstallerat drivrutinerna.
Har matt bläck och matt papper.
Har naturligtvis omstartat allt ett par gånger...

Har någon ett tips om vad som kan vara problemet? Någon korrupt fil någonstans som jag inte hittat?

Tacksam för alla tips!
Stina

Ingen aning faktiskt men har du kollat med ColorSyncUtility? Den har en reparationsgrej om jag inte minns fel.

Tack för tipset, ska kolla det.

Hittade följande systemfelmeddelande:

*** malloc[748]: Deallocation of a pointer not malloced: 0x571470; This could be a double free(), or free() called with the middle of an allocated block; Try setting environment variable MallocHelp to see tools to help debug
Attempt to release a printing object without first doing a retain!!!
May 5 10:05:07 StinaPM kernel: resize: max chain len 40, new table size 8192

Någon som fattar?

Dessutom har jag kopplat in gamla powerbooken till skrivaren och det är samma problem med den! Så det verkar ju vara skrivaren som har problem ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar