Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utgången film till en Diana

Produkter
(logga in för att koppla)

afterpix

Aktiv medlem
Hej, är det någon som vet vart jag kan få tag på gammal men fungerande svartvit 120 film till en diana plastkamera, och gärna en framkallare som fungerar bra med "gammal" eller utgången film. Jag behöver ett gäng filmer så det känns lite onödigt dyrt att köpa färska filmer. Hur påverkar åldern film, och är det nåt jag ska tänka på vid framkallningen med utgången film.

/Diana rules

/crs

Speciellt dyrt behöver det inte bli... Efke R100 hos Photax - 22 kr/rullen (om du köper tiopack). Agfa APX 100 hos Scandinavian photo - 26 kr/rullen (styckevis). Då slipper du krångel med att justera framkallningen pga filmens ålder.

Men vill du prompt ha gammal film brukar det oftast finnas nån som säljer sådan på Tradera till humana priser. Utan garanti :)

Lycka till!
/Tomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar