Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utbildning?!?!

Produkter
(logga in för att koppla)

AnnaJfoto

Aktiv medlem
Hej!
Jag går nu på Hällefors folkhögskola, läser obviously foto då.
Men denna kurs tar slut i maj och jag vill fortsätta plugga.

Är det någon som vet om man måste ha gjort högskoleprovet för att komma in på Malmös Högskola - foto ?
Jag har gymnasie betyg. Har läst foto A,B,C och nu Folkis.
Låter rätt skumt om jag måste ha högskoleprovet också....

Sen en fråga till: CSN, om jag väljer att läsa två småkurser som tillsammans blir heltidsstudie, kan man då ta studielån som vanligt och få studiebidrag som vanligt?

Får panik av detta.
Ni får gärna tipsa om skolor / kurser - bildbehandling, marknadsföring osv om ni vet någon.


Tack :D
 
Nej du behöver inte göra högskoleprovet. Jag vet inte hur de tar in folk på den skolan, vissa tar ju in på arbetsprover och vissa bara på betyg. Tar de in på betyg så kan ju högskoleprovet vara bra ifall man inte har tillräckligt bra betyg. Men det är aldrig något krav.

Du kan välja om du vill ha studiebidrag och studielån när du pluggar motsvarande heltid (tror du även får det på halvtid, men då inte får lika mycket.) Studiebidrag och lån får du i max 5,5år totalt.
 
Okej! Tack så mycket för ditt svar :)


Nej du behöver inte göra högskoleprovet. Jag vet inte hur de tar in folk på den skolan, vissa tar ju in på arbetsprover och vissa bara på betyg. Tar de in på betyg så kan ju högskoleprovet vara bra ifall man inte har tillräckligt bra betyg. Men det är aldrig något krav.

Du kan välja om du vill ha studiebidrag och studielån när du pluggar motsvarande heltid (tror du även får det på halvtid, men då inte får lika mycket.) Studiebidrag och lån får du i max 5,5år totalt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.