ANNONS
Annons

Utökade medlemsskap

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ärade medlemmar, jag startar en ny diskussion eftersom detta inte handlar om enskilda medlemmar utan om nya funktioner.

Liax skrev:
Självklart tycker jag att fotosidans "team" gör alldeles rätt när dom "lyfter fram" en duktigt och kunnig fotograf som t ex Terje, och detta eftersom det inte bara gör fotosidan.se i sig avsevärt mycket intressantare, utan eftersom det också lär öka intresset för siten, vilket i förlängningen är bra för oss alla. Mer medlemmar/besökare ger en livligare sida med fler bilder, mer debatt osv.

Att det gynnar alla oss som är medlemmar har vi ju redan märkt i och med Terjes seriösa och lärorika inlägg i vårt forum. Och få av oss kan väl undgå att bli berörda och inspirerade av hans fina bilder. Så redan nu har vi alla vunnit något tycker jag.

Men självklart ska det inte gå till överdrift, det vore ju fel om personer som anses "proffsigare" än andra kan slinka in som något slags fotosidans egna frälse och få privilegier som alla andra saknar. Då kommer poängen med denna sida att helt försvinna.
/Joakim

För att klargöra det hela innan ni drar förhastade slutsatser. Vi kommer att erbjuda 3 medlemskap; normal (exakt så som det ser ut idag, helt gratis), de luxe (samma som normal + en del riktigt smidiga och praktiska funtkioner) och vad vi kanske felaktigt haft arbetsnamnet Proffs på (allt som De Luxe innehåller + en Portfolio). De två senare medlemskapen kommer att ha en årlig avgift. ALLA har får bestämma vilket medlemskap de gillar bäst. Innan vi diskuterar detta i detalj så låt mig först skriva klart dokumentet som presenterar det hela.

Liax skrev:
Därför anser jag inte att ett så kallat ”proffsmedlemskap” ska innebära att man med en billig peng får ett utmärkt forum för att exponera sina bilder och göra sig känd (även om det inte är fel i sig). Nej då ska det krävas lite motprestationer tycker jag. D v s att man ålägger personen det handlar om att svara på lite frågor ibland, eller att lägga upp artiklar som berör dennas fotoområde.

Utifrån ovanstående korta svar kan jag alltså meddela att prestationen för att få "proffs" medlemskapet är att betala avgiften. Jag ser inget som helst fel i att låta vem som helst köpa detta medlemskap för att visa upp sina bilder, proffs eller amatör. Faktum är att det faktiskt finns en stor mängd väldigt duktiga och kreativa amatörer som behöver ett sätt att marknadsföra sig (precis som proffs/yrkesfotografer). Att vi tar en avgift för detta behöver knappast motiveras. Men som sagt låt oss diskutera mer efter dokumentet publicerats (inom några dagar)

Hälsningar
David

Tycker det låter kanon med olika sorters medlemsskap.
Tror att detta kommer utveckla och göra fotosidan ännu bättre.

Låter toppenbra! Kul, kul! den här sidan är det bästa som hänt på enormt länge o nu blir det nog bara bättre!

Sara

För att minimera ev. missförstånd kanske benämningar i stil med "silver" och "guld" skall användas istället, så råder det ingen tvekan om att medlemskapen är öppna för alla?

/Fredrik

Eller kanske till och med skippa order medlemsskap utan börja prata om tjänster och tilläggstjänster istället. Korresponderar bättre till vad det egentligen är.

/Erik

Framsteg för fotosidan

Jättebra att denna utveckling sker, nu när fotosidan.se börjar bli erkänd.
Själv har jag många gånger haft funderingar på egen hemsida. Men vis av erfarenheten från andra fotovänners försök, så har jag avvaktat. Ska min hemsida bli aktuell så skall den göras "proffsig" och inte något hemmabygge.
Välkomnar således initiativet för oss fotointresserade att på ett smärtfritt sätt publicera våra bilder. Men till funktionen måste knytas en möjlighet för ev. intressent att kunna beställa bilden. Vid ev. försäljning kan en bonus utgå till fotosidan.se utöver den ordinarie årsavgiften. Så jobba på bara!

Detta med de nya medlemsskapen låter utmärkt och kommer säkert att förbättra en redan fantastisk sida!

/ Fredrik

Stures ide är lysande. Även jag har haft planer på en egen fotohemsida men... ja ni vet :cool:

Om fotosidan kunde ha ett hyfsat standardiserad tilläggstjänst som tillät egen hemsida, inom vissa ramar, vore det kanon. Och Stures ide angående beställning av förstoringar är mycket bra. Då vill jag föreslå www.crimson.se och deras Lambdaskrivare. De ger mycket bra kvalitet. Fotosidan skulle då kunna ta ex 10% i provis på varje försäljning.

Kika gärna på www.paulschilliger.com, han har gått över från Ilfochrome till Lambdaskrivare och skrivt anledningarna till bytet samt själva tekniken bra.

/Erik

Precis som sumpen skriver så tror vi att det finns ett behov av att visa upp sina bilder mer proffsigt, men att man kanske inte har hemsidebyggarekunskaper, tid etc. Dessutom tror (vet) jag att en ens egen lilla hemsida inte är särskilt välbesökt om man är okänd. Dessa problem vill vi adressera med Portfolion (se terjes portfolio www.terje.fotosidan.se), som man skulle kunna kalla "hemsida" eftersom medlemmen får en egen unik webadress. Man kommer igång direkt, sidan ser fräsch ut, vi ser till att marknadsföra Portfolios på fotosidan.se framsida etc.

Vi vet att det är otroligt många besökare här på fotosidan och många av dessa är potentiella bildköpare.

Nästa steg skulle ju kunna vara att bli ngn form av "bildbyrå" och ta provision på olika saker. Men det ligger en bit framåt.

Tycker att ideérna bakom detta nya upplägg "so far" verkar mkt bra och ser verkligen framemot din presentation av hela upplägget.

En chans för alla att lägga upp portfolios med det stora besökarantal som fotosidan har är verkligen positivt. Kan kostnaden hållas i rimlig nivå så blir det ros och inte ris från min sida.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar