Annons

USB on-the-go

Produkter
(logga in för att koppla)

kronqvist83

Aktiv medlem
Jag har läst om en teknik som heter USB on-the-go där man kan koppla ihop två USB-enheter utan hjälp av en dator som värd. I-river har redan det på någon mp3-spelare och den ska tydligen fungera ypperligt som bärbar lagringsenhet för bilder. Dock ska detta vara i sin vagga och än så länge stöds bara de enheter som fungerar perfekt enligt standarden (alltså de som kan kopplas in i datorn helt utan hjälp av installationscd), alltså, 300D som jag har stöds än så länge inte.

Är det någon som har bra koll på denna teknik? Är det mycket liknande som är på G? Jag ska ut och resa i sommar och detta låter väldigt intressant för mig. Jag har ingen mp3spelare och kan gärna vänta till sommaren med att köpa. Men eftersom jag inte klarar mig utan mp3spelare på resan så måste den ju ändå köpas in, och det vore ju perfekt om den kunde lagra mina bilder också. Någon som vet om det kan tänkas komma något med stöd för ex 300D innan sommaren?

Tacksam för svar av någon som har koll!
/Magnus
 
Japp, inlägget blev onödigt komplicerat. För att fatta mig lite mer kort :)

Mp3spelare ska jag ändå köpa, onödigt att lägga ut pengar på två prylar istället för en - om det är möjligt. Halva priset och halva vikten.
 
kronqvist83 skrev:
Japp, inlägget blev onödigt komplicerat. För att fatta mig lite mer kort :)

Mp3spelare ska jag ändå köpa, onödigt att lägga ut pengar på två prylar istället för en - om det är möjligt. Halva priset och halva vikten.

Köp en mp3-spelare från Archos. Min ca 1år gamla Gmini 220 har 20GB hårddisk och uttag för CF.
 
Standarden är precis ny, så enheter som stödjer den lär det komma. Archos är ju annars ett relativt moget märke i sammanhanget så det kan nog rekommenderas om nu fotolagringsdelen är en primärfunktion.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.