Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

usb kabeln till 300d

Produkter
(logga in för att koppla)

lasseman36

Medlem
Hejsan,

Jag glömde min usb kabel i förra veckan hos en kamrat.

Jag undrar kan jag bara ersätta den med en vanlig usb kabel, eller är den som kommer med kameran specific på något sätt?

Lars

Den ser lite halvhemlig ut i kameraändan. Om det är en standard eller ej kan jag inte svara på, dock har jag inte hittat någon annan utrustning 8av annat fabrikat) som ser lika ut.

Prova med en lös kortläsare, kostar ca 150:- hos valfri söndagsöppen butik med datorprylar. Kör du XP eller W2000 så brukar den efterinkoppling dyka upp av sig själva som en hårddisk.

Eller så är det dags att väcka din kamrat :)

/Roland - med förslag på lösningar

Dem kabel är en helt vanlig usb kabel och bör finnas i vilken datoraffär som helst, t.o.m coop etc. bör ha dom.

Där ser man och allt lär jag mig något nytt, vilket jag ber att få tacka för.

Att Canon följer standard är perfekt. Rotade runt bland mina prylar med små USB kontakter och ingen av dem ser lika dan ut. Varför ska det vara så svårt att ha standardiserade kontakter....?

RolandM skrev:
Där ser man och allt lär jag mig något nytt, vilket jag ber att få tacka för.

Att Canon följer standard är perfekt. Rotade runt bland mina prylar med små USB kontakter och ingen av dem ser lika dan ut. Varför ska det vara så svårt att ha standardiserade kontakter....?

Troligast så att tillverkarna ska tjäna pengar på borttappade kablar... senast så beställde jag en ny kabel till en äldre Panasonic DV kamera.. den var ala-special-superspecial.. kostade 869kr :-(

ANNONS