ANNONS
Annons

USB Copy Bridge som mellanlagringenhet?

Produkter
(logga in för att koppla)

sagoland

Aktiv medlem
Teknikmagasinet säljer denna:

----
USB OTG Copy Bridge
Med denna dosa kan du kopiera data mellan två USB-enheter av On the Go-typ (dvs. enheter som kommer upp som flyttbara diskar). Exempel på användning: överför låtar mellan två MP3-spelare, flytta bilder från en digitalkamera till ett USB-minne etc. Tryck bara på knappen och kopiering inleds. Drivs med 3 st R03-batterier. Lev inkl batterier.
Pris: 199 kr


http://www.teknikmagasinet.se/prod/stor_bild_png/490720.png
---

Min fundering är om jag med en extern hårdddisk, kortläsare och denna skulle kunna bygga en någorlunda mobil mellanlagringsenhet? En "riktig" mellanlagringsenhet blir så dyr om man vill ha rejält med utrymme.
 
Externa hårddiskar brukar ju behöva strömförsörjning. Löser du det så lär det ju funka.

Vad jag hört om andra likadana lösningar (andra fabrikat) så är de lite långsamma.

Hur mycket plats behöver du eg? 20-40GB borde ju räcka långt om man inte ska iväg på nån resa flera månader.
 
Små externa diskar i 2,5"-format brukar ju kunna ta sin spänning direkt från USB-porten. Frågan är hur copy bridgen fungerar och hur mycket ström den kan leverera.
 
Tack för svar!

Robert:
Jo, du har rätt, jag behöver kanske inte så fasansfullt mycket. Har dessutom kommit på att jag faktiskt har råd med att fota vardagsbilderna med lite lägre upplösning =D

Ska kika i trådarna vad en mellanlagringsenhet på runt 20 gig ligger på.


Robert:
Tre AA-batterier kanske inte räcker så länge isåfall?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.