Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Usb-anslutet nätverkskort som drivs av kamerans batteri...

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Ja... Varför har ingen gjort detta innan?
Jag förvånas hela tiden av hur SJUKT dyrt allt som är en enkel "brygga mellan kameran och en IP baserad kommunikation" är
Jag har en 40D och det trådlösa modulen till denna kostar fortfarande kring 9000 Sek, Därtill har ingen lyckats/velat orkat göra någon piratvariant.
Ej heller ens en app för att lösa detta.

Så vad hindrar från att bygga en burk som löser detta..
Den skall ju bara på samma sätt som en dator identifiera kamerans minneskort som en USB disk och sedan haka på ett nätverk. Är det problem med strömmen så fine låt den drivas av ett standardbatteri som ju innehåller 1400 Mah..

Har jag missat att detta finnes eller vad är det som skalla vara så svårt :)
Studiofoto bommar så detta borde vara klockrent tillbehör.
Petar man in ett nätverksuttag borde det ju gå att driva det via Power Over Ethernet standarden väl

*frustrerad mavve*

Eye-Fi?
Inget jag rekommenderar dock.

Petter ...

Problemet är att det sitter ju CF kort i 40D och jag har inte hört talas om någon i sverige (?) som har lyckats att få dessa att lira i en CF adapter.
Det faktum att 60D är försedd med SD kort har fått ,og att snegla på en uppgradering men det känns fel då min kamera rullat för lite :-(

Men finns det någon som fått det att fungera skrik til :)

Det undrar jag också, har Nikon och det finns någon trådlös manick från Nikon som gör att man kan styra kameran från tex en ipad trådlöst, men kostar en hel del.

Borde ju gå med någon trådlös USB länk för några hundra kronor kan man tycka (om det finns), det behöver ju egentligen inte vara några längre avstånd än några 10-tals meter

Problemet är att det sitter ju CF kort i 40D och jag har inte hört talas om någon i sverige (?) som har lyckats att få dessa att lira i en CF adapter.
Det faktum att 60D är försedd med SD kort har fått ,og att snegla på en uppgradering men det känns fel då min kamera rullat för lite :-(

Men finns det någon som fått det att fungera skrik til :)

Det finns en lång tråd här på FS som beskriver hur man får det att funka. Man måste bara ha rätt SD->CF adapter.

Vilken funktion är det du vill åt - att få bilderna lagrade direkt på en annan enhet medan du fotar?

Vilken funktion är det du vill åt - att få bilderna lagrade direkt på en annan enhet medan du fotar?

Ja menframförallt en vettig preview så man kan kolla på bilder direkt helst på en platta. Att då köra en android platta och lagra dessa direkt på den UTAN att behöva en laptop är prio 1

Det finns en lång tråd här på FS som beskriver hur man får det att funka. Man måste bara ha rätt SD->CF adapter.
Du råkar inte ha länken??
Har sett liknande trådar innan men inte en där de kommit fram till VAD som behövs så det vore en superhjälp

Ja fasen vet om inte denna skulle fungera....

http://shop.datagubben.se/se/grp/tradlos-usb.php

Har mailat dem avseende drivisarna så får vi se...
Emulerar den som en lös disk BORDE raw problemet vara löst med
Nackdelen är att den inte fungerar med en Platta...

EDIT: La till en mer korrekt länk då man behöver en av varje...

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto