Annons

USB 2.0 kortläsare för HP Pavillion att ersätta original USB 1.0

Produkter
(logga in för att koppla)

jorgen.hubner

Aktiv medlem
Har en HP Pavillion T3160.SE med en intern kortläsare, denna är dock USB 1.1! Har varit i kontakt med HP och de hävdar att de inte kan sälja en kortläsare till mig med USB 2.0 prestanda.

Skillnaden i tid är 20-30 minuter (USB 1.1) istället för 30-40 sekunder (USB 2.0).

HP´s läsare sitter fast i en specialdesignad lucka i fronten, som det dessutom står USB 2.0 på...

HP säger på fullt allvar att de, idag 2006, inte har kortläsare i sina datorer som stödjer USB 2.0 , skrattretande, och retfullt att jag gick på deras simpla marknadsföringsknep med texten USB 2.0 på fronten...

Jag har idag en gammal extern kortläsare för USB 2.0, som jag använder så länge, men det känns tråkigt att ha lösa grejor med extra kablar för att lösa något som HP ej klarar.

Nu till vad jag vill ha:

Jag skulle vilja ha något som kan ersätta det som idag sitter på plats, antingen ett kort som passar bakom luckan i fronten eller som kan ersätta denna med lucka och allt.

Är det någon annan som har gjort detta, eller som skulle kunna ge mig lite ideer och uppslag.

Snälla Ni, var kreativa :)), det uppskattas.

/Jörgen
 
Nej tyvärr

Kjell o Richard,

Tack för Era snabba svar, tyvärr så verkar ingen av dessa passa emot HPs front.

Om man tittar på bilden så är det den lilla plastramen som går runt kortplaterna och USB 2.0! porten som är löstagbar. Resten av fronten sitter fast tyvärr fast i fronten.

Placeringen av kortplatserna är ju viktig om jag skall meka in den bakom originalfronten, skall kika vad det är för kort som döljer sig bakom, det kan kanske ge något.

Man kan se ett 3.5" uttag under kortläsaren och en 5,25" I/O insats under denna.

Här kommer bilden på fonten:

/Jörgen
 

Bilagor

  • pict6982-400.jpg
    pict6982-400.jpg
    57.2 KB · Visningar: 135
Senast ändrad:
Jag hade samma problem som du med min förra HP. Det visade sig att själva kortläsarna var USB 1.1 medan USB porten i sig klarade 2.0.

Min lösning blev då att köpa en enkel lös USB-till-Compact-Flash-läsare där jag stoppade i mitt minneskort och sedan stoppade in det hela i USB-kontakten. Pang! Snabbt som tusan! Kostade en hundring. Plus att den kan användas som minneskortsläsare i alla datorer som har en USB-port.
 
erro_67 skrev:

Min lösning blev då att köpa en enkel lös USB-till-Compact-Flash-läsare där jag stoppade i mitt minneskort och sedan stoppade in det hela i USB-kontakten.

Har redan en sådan, hade den innan jag köpte min HP, men jag vill ha en intern, inte ha en extra pryl som skräpar på skrivbordet....


/Jörgen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.