Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

URL i no words ?

Produkter
(logga in för att koppla)

riro

Aktiv medlem
Är det tänkt att URL-taggar inte ska fungera i no words ?

Startade nyss Panorama-tråden och det är kanske inte bara den där det passar sig att länka till en högupplöst bild...

//Rikard

Nej vi stängde av det när folk började länka till externa bilder, det var ju inget flyt i läsandet om man skulle klicka iväg sig.

"No words" kommer flytta till pooler när jag har ett system så alla kan föreslå en ny "utmaning" - vet inte riktigt om man skall göra det helt fritt eller om det skall vara några som godkänner nya ämnen.

Vad hände med alla URL:erna som fanns till bilderna i just denna tråd? Jag förstår att "No Words" innebär att fotografen inte ska skriva en massa tjafs kring bilderna för att styra/leda betraktaren mer än vad trådtiteln säger, men i detta fall, i just Panorama-tråden, är en bild på 400 pixels inte något att hänga i julgranen. Det går knappt att se något.

Jag förstår att någon moderator har gått in och ändrat inläggen, men jag har inte sett några klagomål och eftersom tråden verkade vara godkänd (eller?) och det i texten till huvudinlägget angavs att man gärna skulle ange URL till större bild så känner jag mig lite tåtrampad när jag gjorde som sagts.

Om inte annat så får densamme gärna ta bort min bild från tråden då jag inte tycker den gör sig där utan möjlighet att se fullversionsvarianten.

Det var jag, eftersom no words är till för att skapa ett oavbrutet flöde av bilder där man får se olika personers tolkningar. Att ha en massa länkar till olika sidor skapar knappast detta flöde. Ett hett tips är att inte försöka sig på No-Words utmaningar som inte fungerar.

Jag blockar bort din bild Max.

Ber om ursäkt om du kände dig tåtrampad.

Så illa var det inte, men jag tyckte det var tråkigt att inte längre komma åt fullversionsbilderna på de andra inläggen. Den lilla bilden är ett jättebra "lockbete" för att väcka intresset, men räcker inte till för att göra ämnet rättvisa. Personligen störde inte URL:erna mig.

Hade jag villkoren från början varit att det bara var en thumbnail av panoramat så hade jag inte varit intresserad att posta heller.

Tack för hjälpen och som sagt så var det inte några särskilt ömma tår.

Sen är det ganska så skitstörigt att man får uppmaning att skriva en rubrik och en text när man försöker spara utan att ha skrivit något.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto