lastrand
Avslutat medlemskap
Idag var det meningen att jag skulle ha fått min nya kamera levererad av UPS från Tyskland. På förmiddagen ringde en kvinna och meddelade att de skulle leverera paketet under dagen och ville veta om jag skulle vara hemma. "Ja" svarade jag, men här begick jag mitt fatala misstag: jag glömde nämna att det är portkod där jag bor (något som hon för övrigt inte frågade om).
Dagen går, inget händer. Ikväll ringer UPS upp mig och meddelar att de varit här, men inte kunnat lämna paketet pga portkoden. Jag frågar därför om deras budkillar inte har mobiltelefoner och får ett mumlande svar i stil med "ja, det skulle väl vara om de har egna privata telefoner med sig". UPS policy är i alla fall att vända på klacken om de inte har koden, INTE att försöka ta reda på den.
Nu får jag vänta ett dygn extra och är givetvis sur både på mig själv och på UPS. Frågan är: resonerar alla budfirmor på detta sätt? När man vet att kunden är hemma och dessutom har dennes telefonnummer, är det då för mycket begärt att man försöker slå en signal för att ta reda på portkoden?
Dagen går, inget händer. Ikväll ringer UPS upp mig och meddelar att de varit här, men inte kunnat lämna paketet pga portkoden. Jag frågar därför om deras budkillar inte har mobiltelefoner och får ett mumlande svar i stil med "ja, det skulle väl vara om de har egna privata telefoner med sig". UPS policy är i alla fall att vända på klacken om de inte har koden, INTE att försöka ta reda på den.
Nu får jag vänta ett dygn extra och är givetvis sur både på mig själv och på UPS. Frågan är: resonerar alla budfirmor på detta sätt? När man vet att kunden är hemma och dessutom har dennes telefonnummer, är det då för mycket begärt att man försöker slå en signal för att ta reda på portkoden?