Annons

UPS leveransvillkor

Produkter
(logga in för att koppla)

skogiz

Aktiv medlem
Köpte Pocket Wizard från BHphotovideo över nätet och valde UPS som leverantör.

Allt gick bra från beställning hos BH, tull moms-betalning till UPS (de ringer hem till en och ber att man läser upp sitt kortnummer för Visa, Mastercard e.t.c) så görs betalningen direkt medan man väntar i telefonen.

Blev dock lite paff när jag på UPSs site såg att packetet var levererat och min granne tagit emot det. Nu misstror jag inte min granne men låt säga att man köper ett dyrt objektiv för 20 000-40 000 kr och grannen kan kvittera ut det, känns lite sådär för mig... Taskigt om man ligger i grannfejd.... ;-)

Vad händer om grannen bara skulle sticka med ens packet? Jag har ju redan betalat allt och enligt UPS villkor har de gjort sitt.

Så här ser villkoren för UPS ut

UPS har rätt att leverera sändning/paket till den mottagare som anges i Fraktsedeln eller till en annan person som antas ha behörighet att ta emot sändning/paket för mottagarens räkning (exempelvis personer som vistas i samma lokaler
som mottagaren eller mottagarens grannar). UPS har rätt att använda elektronisk utrustning för att säkra bevis om leveransen och avsändaren motsätter sig inte att UPS äger förlita sig på en tryckt kopia därav som bevis enbart på den
runden att informationen i fråga erhålls och lagras i elektronisk form
 
När jag fick leverans från B&H via UPS (objektiv för 15000) lämnade budet en lapp i min brevlåda när jag inte var hemma och tog emot. Om han ringde på hos grannarna vet jag inte.

Jag ringde UPS och vi bestämde om leverans nästa eftermiddag. Inte heller då nämndes några grannar.

För övrigt ringde aldrig UPS och föreslog att jag skulle betala moms mm med kort över telefon. Kontant, jämna pengar, var beskedet jag fick.
 
Dom har följt villkoren för tjänsten ser det ut som. Om du ligger i grannfejd borde du kanske valt en annan tjänst;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.