Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Upprepat bruk kan leda till beroende"

Produkter
(logga in för att koppla)

AlfaGTV

Aktiv medlem
...borde det stå på Neat Image förpackningen...

Får ett intryck av att de som använder NeatImage till mer än att bara brusreducera gärna skaffar sig ett beroende av den tillrättalagda, softade "look" som det resulterar i.

Jag inser fullt och fast att jag inte kan, eller ämnar tvinga nån till "avgiftning" från NI. Det är inte syftet med denna tråd.

Bara lite nyfiken på att höra andras syn på saken?
Eller börjar det bli en epidemi?

MVH
/En inte alldeles allvarlig Micke

Börjar bli?
Om vi pratar porträttfoton så känns det som om den softade looken har funnits där så länge jag kan minnas, nästan.
Innan neatimage så använde sig fotograferna av speciella porträttsobjektiv med softning eller soft-fx filter.
Och photoshoppats har det gjorts länge länge, du kan inte bläddra i någon modeblaska alls idag utan att stöta på en massa retuscherade bilder.

Neat Image är ett fruktansvärt bra program för det det är till för, brusreducering. Tycker jag inte att man kan komma ifrån. Och vill man skapa en softare look på hud och liknande så kan man göra det utan Neat Image också.

eatfrog skrev:
...
Neat Image är ett fruktansvärt bra program för det det är till för, brusreducering. Tycker jag inte att man kan komma ifrån.
...

Håller med dig fullständigt, men som alla andra beroenden kan det lätt bli en vana, man ökar doseringen lite, tar lite till bara och sedan vaknar man på morgonen och skriker NI NI NI
:D

Wheeoopss!!! Behöver nog hona mina sökningr innan jag skapar en ny tråd nästa gång tror jag...

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto