Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Upphängning tygbakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Funderar på hur sjutton jag skall få en tillfällig tygbakgrund att hänga slätare!

Har just nu testat med en gardinstång och några fjädrande klämmor. En till gardinstång nedtill som tyngd.

Skulle uppskatta förslag på hur vecken kan göras mindre!

Tanken har slagit mig att ta en trälist och häfta tyget hela vägen. (Eller när man får tid ev. sy som en kanal a'la gardin och trä tyget på gardinstången.

Snälla kom med uppslag, plåtning imorgon!

Bilagor

• 070519 006.jpg
    070519 006.jpg
    23 KB · Visningar: 691
Släta bakgrunder har jag gett upp hoppet om...
Jag skrynklar till bakgrunden ordentlig i stället så man inte behöver tänka på eventuella småveck och har lite större avstånd mellan modell och bakrund så den blir oskarp.

Din idé med trälist och häfta fast tyget borde väll funka, gör en ram av listen och häfta fast tyget så kan du dessutom göra en fot till ramen så att du kan ställa bakgrunden där den passar bäst utan att behöva tänka på upphängningsdetaljer. Men du behöver nog vara väldigt noga med att tyget ligger helt rakt över ramen, om du får en förskjutning i tyget mellan två sidor av ramen så borde väll tyget vecka sig igen!?

Lycka till med plåtningen!

Det fick bli draperat

Tack för goda idéer! Kändes för jobbigt med ram eller skiva, finns absolut inte plats att förvara heller.
Det fick lova att bli draperat istället, tyckte de mjuka formerna blev ok, och jag slapp undan onaturliga liggande veck etc.

Å såhär såg det ut ungefär... :)

Bilagor

• 300c_390.jpg
    300c_390.jpg
    46.2 KB · Visningar: 504
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar