Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradering Fuji S3

Produkter
(logga in för att koppla)

Gomer

Aktiv medlem
Hej
Om det nu finns några S3 användare på fotosidan så tänkte jag bara dela med mig av min lycka.
Fick tillbaka min S3:a från Fuji för två dagar sedan.
Numer sitter det nya moderkortet i.
helt plötsligt blev det en kamera som gick att fotografera med. 8 råfiler på raken och det går att "väcka" den med vertikalavtrycket.
M.a.o. precis det som saknades.
Drygt 2.600:- plus moms och max en veckas inlämningstid (min gick på tre dagar) var väl använda kronor.
Hälsningar
G

Ja, det var en behövlig uppdatering. Personligen tycker jag fuji borde skämmas över att ta så mycket betalt..Men det är ju jag det..Efter uppgraderingen är ju kameran nästan som den borde varit från början..kan man lite elakt säga.

Jag skrev i en nyhetsnotis den 3 jani år (http://kamerabild.mkf.se/ArticlePag...DF020/20060102221308_ADF020.dbp.asp?iPageId=2) att det skulle förmodligen kosta 3700:-.. Men det blev alltså "bara" 3250:-
Men det var ju grymt snabbt hanterat.. De har kanske inte allt för många i kö kanske..

Snabbt jobbat var det verkligen.
Har för övrigt alltid varit nöjd med deras servicesida (S1, S2 och S3)
Om jag har förstått det hela rätt så är priset tydligen så gott som självkostnad.
men som du säger, det borde ha varit så här från början. Filerna är i alla fall lika fina.
Jesper! var inne och läste din artikel. Uppgraderingen sker hos Fuji här i Stockholm inte i Tyskland som du skriver. Moderkorten finns på lager.
Hälsn
G

Senast ändrad:
Fotograf Gomer skrev:
Snabbt jobbat var det verkligen.
Har för övrigt alltid varit nöjd med deras servicesida (S1, S2 och S3)
Om jag har förstått det hela rätt så är priset tydligen så gott som självkostnad.
men som du säger, det borde ha varit så här från början. Filerna är i alla fall lika fina.
Jesper! var inne och läste din artikel. Uppgraderingen sker hos Fuji här i Stockholm inte i Tyskland som du skriver. Moderkorten finns på lager.
Hälsn
G

Tack för infon Gomer. Får uppdatera artiklen och ja.. bildfilerna är verkligen fina.. inget snack om det.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto