Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera från D50

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr Walker

Aktiv medlem
Hej, har nu kört med en D50 i 2år. Känner lite att jag vill uppgradera.

anledning, hmm roligt med nya saker, möjlighet att använda vertikalgrepp mmm.

det jag tittar på för tillfället är väl D80 eller D200. stor sanolikhet att det blir begagnat om jag hittar rätt "paket" med vertikalgrepp.

har idag:
Sigma 17-70 2,8-4,5
Nikon 50 1.8D
väntar på ett 80-200 2,8D

Blixt SB600

utöver detta har jag kitgluggen till D50 men den rycker väl om man kan bli av med d50.

D80 nyare, d200 lite mer avancerad??

har sett priser på d200+vertikalgrepp för ca6500:-
d80 ligger väl ungefär där oxå.

Tips från coachen??

Beg. d200 imo., kanske kommer nån produkt nyhet från Nikon om en 2 månader innan eller runt OS 2008, snack om FX kamera billigare än D3, isf kommer antagligen en del d300 användare byta upp sig, vilket gör att d200 tappar ytterliggare i pris. Den som lever får se.

Jag hade nog snarare kört på en D300 än en D200, som tidigare sades, om d700 kommer så lär d300 tappa lite till så avvakta och se om det händer något nu i månadsskiftet som det ryktas om. även om den inte kommer så tycker jag d300 ligger riktigt bra till ändå. fast å andra sidan vet jag inte hur bra pris man kan få på d200.

Cheers

Jo det vore väl det ultimata, går d200 beg för 6-7k och d300 för 9-10 skulle jag valt d300, men vet inte hur marknaden för beg d300 ser ut just nu, kan inte vara många som finns till salu just nu?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto