Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera från 600d till Nex 7/a6000

Produkter
(logga in för att koppla)

BrorS

Medlem
Hej! Jag har använt min 600d i cirka 3 år nu och känner att det är dags för att gå framåt och byta upp sig, det är värt att notera att jag filmar 75% oh fotar 25% av min tid. Jag undrar om jag kommer se/känna någon skildnad med uppgraderingen.
En annan sak är hur mycket är en 600d med 18-55 värt i dagens marknad?

Hej! Jag har använt min 600d i cirka 3 år nu och känner att det är dags för att gå framåt och byta upp sig, det är värt att notera att jag filmar 75% oh fotar 25% av min tid. Jag undrar om jag kommer se/känna någon skildnad med uppgraderingen.
En annan sak är hur mycket är en 600d med 18-55 värt i dagens marknad?

Har en 600d jag också,
frågan är vad du fotar istället?
Motorsport så är det traditionella systemkameror som gäller.
Men fotar du natur/portätt saker som står "stilla" så går det mycket väl med en spegelöstkamera.

runt 2-4000 borde man kunna få om man kollar blocket.

Har en 600d jag också,
frågan är vad du fotar istället?
Motorsport så är det traditionella systemkameror som gäller.
Men fotar du natur/portätt saker som står "stilla" så går det mycket väl med en spegelöstkamera.

runt 2-4000 borde man kunna få om man kollar blocket.

När jag fotar är det oftas gatofotografi eller landskap, video så är det skateboard jag håller på med. Märker man skilldnad på 18 vs 24 mp?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto