Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Uppgradera från 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)

NEOLiNES

Aktiv medlem
Jag går i tankarna att uppgradera mig från 1000D till en något skarpare kamera.
Mina önskemål är:
  • Högt antal fps
  • Hög ISO-förmåga
  • Allväderskydd
  • Inte över 5000:-
  • Gärna massiv kropp

Jag funderar på om jag ska gå efter en 1D Mark II N kanske? Vad tycker ni?

Jag går i tankarna att uppgradera mig från 1000D till en något skarpare kamera.
Mina önskemål är:
  • Högt antal fps
  • Hög ISO-förmåga
  • Allväderskydd
  • Inte över 5000:-
  • Gärna massiv kropp

Jag funderar på om jag ska gå efter en 1D Mark II N kanske? Vad tycker ni?

Om du orkar att bära på den klumpen så visst säkert bra kamera annars 40D hade jag tagit.

Ska man köpa en 1dmkIIn ska man nog veta vad man ger sig in på. Gäller visserligen alla kameror enligt mig. Men det kan vara en väldigt bra kamera, om man är säker på att det är den man är ute efter, om man inte är det är nog risken stor att man blir besviken rejält.

Det är en kamera som behöver viss tillvänjning om man kommer från 1000d, man kan inte bortse från åldern.

Den faller på ISO-prestanda också.

40D som nämnts kan vara en bra "uppgradering", då får du allt det du önskar. Dock ska man vara medveten om att skärmen inte är den bästa. Själv hade jag satsat på 50D som går att få tag i inom din prisklass..

Vet inte heller vad du menar med massiv kropp, men antar att det är ett magnesium-alloy hus som det syftas på.

Ska man köpa en 1dmkIIn ska man nog veta vad man ger sig in på. Gäller visserligen alla kameror enligt mig. Men det kan vara en väldigt bra kamera, om man är säker på att det är den man är ute efter, om man inte är det är nog risken stor att man blir besviken rejält.

Det är en kamera som behöver viss tillvänjning om man kommer från 1000d, man kan inte bortse från åldern.

Den faller på ISO-prestanda också.

40D som nämnts kan vara en bra "uppgradering", då får du allt det du önskar. Dock ska man vara medveten om att skärmen inte är den bästa. Själv hade jag satsat på 50D som går att få tag i inom din prisklass..

Vet inte heller vad du menar med massiv kropp, men antar att det är ett magnesium-alloy hus som det syftas på.

Tack för ditt utförliga svar! Det jag menar med en massiv kropp är att jag vill känna att jag har någonting ordentligt och tåligt i handen. Jag menar, jag kan sätta på ett batterigrepp på min 1000D och ändå känns den som en leksak.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar