danneman
Aktiv medlem
Säg att jag högst en gång per år gör ett litet fotouppdrag för någon lokal firma. Jag har enbart a-skatt och tänker fortsätta så. Termen blir väl att de anlitar mig för ett tillfälligt uppdrag.
Skall allt skötas korrekt så får väl uppdragsgivaren sköta inbetalning av skatt och egenavgift? Hur krångligt är detta, kan de tröttna enkom av denna formalitet?
Kan jag med detta förfarande skicka en faktura?
Skall jag ange ett "bruttobelopp" för att täcka in avdragen för sociala avgifter eller kan jag ange vad jag vill "få ut" så att säga?
Skall allt skötas korrekt så får väl uppdragsgivaren sköta inbetalning av skatt och egenavgift? Hur krångligt är detta, kan de tröttna enkom av denna formalitet?
Kan jag med detta förfarande skicka en faktura?
Skall jag ange ett "bruttobelopp" för att täcka in avdragen för sociala avgifter eller kan jag ange vad jag vill "få ut" så att säga?