ANNONS
Annons

Uppdrag på annan ort - pris

Produkter
(logga in för att koppla)

simone99

Aktiv medlem
Hej Här är ytterligare en prisfråga. Jag har sökt i forumet men inte hittat något. Jag har blivit tillfrågad om att fota fastigheter ca 40 mil från min bostad. Jag kommer att behöva övernatta åtmindstone en natt. Vad ska man ta upp? T ex timpenning för själva fotandet. resersättning. Jag har läst i prislistan från BLF men blir tyvärr inte klokare. Hoppas någon orkar hjälpa mig.

Kanske milersättning och traktamente? Milersättning varier alltifrån 18kr upp till 40kr, har jag sett på vissa håll. Övernattning vet jag itne riktigt... Beror på vart du bor kanske? Mer hjälp kunde jag inte uppbringa! Lycka till, hoppas någon annan svarar, jag skulle också vilja veta!

Hitta dom ingen fotograf närmre :)

Ta upp de verkliga kostnaderna för resa och boende.

Traktamentet är 200 kr/dygn skattefritt. Tänk då på att verkligen få dom skattefritt). Fakturerar du eller?

Och sedan ditt vanliga arvode, och då tyckerjag att du skall ta hela timpengen (eller dygnstaxa) från det att du åker hemifrån tills dess du kommer hem igen.

Ska du inte fota på natten så tycker jag att du gör ett avdrag på 8 timmar för nattsömnen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar